خبرگزاری کار ایران

محمدرضا یوسفی خبرداد:

طرح «روستا- تعاون» در ۳۲ روستای استان زنجان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۵۵۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از اجرای طرح«روستا- تعاون» در ۳۲ روستای استان در مرحله نخست خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا یوسفی امروز در همایش تبیین نقش طرح روستا-تعاون در استان‌زنجان اظهار کرد: طرح تعاون رستا در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و برای پیاده‌سازی اشتغال فراگیر و بهره‌مندی از ظرفیت تعاونی‌های اجرا می‌شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه ایجاد اشتغال در روستاها پیامدهای مثبتی دارد، ادامه داد: روستاها به عنوان یک واحد تولیدی بزرگ می‌توانند با ارائه محصولات خود به بازار و یا فرآوری این محصولات موجب رونق واحدهای تولیدی شوند.

یوسفی با یادآوری اینکه تقویت اقتصادی 5 هزار روستا و آموزش 100 هزار نفر از روستائیان سطح کشور در دستور کار است، ادامه داد: ایجاد 54 خوشه کسب و کار، ساخت 98 ناحیه صنعتی روستایی و ایجاد یک میلیون و 14 هزار فرصت شغلی هدف گذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان؛ تحرک و پویایی را از ویژگی‌های بارز تعاونی ها خواند و گفت: در تعاونی‌ها با هزینه 40 میلیون تومان می‌توان یک شغل ایجاد کرد ولی در بخش صنعتی این رقم 250 میلیون تومان است.

وی با یادآوری اینکه طرح تعاونی روستا در راستای استفاده از ظرفیت تعاونی ها در روستاها اجرا می‌شود، ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در روستاها، بهبود منزلت اجتماعی و اقتصادی مردم روستا، توسعه پایدار مناطق روستایی، رشد و توسعه روستاهای هدف، سازماندهی سرمایه‌های خرد، افزایش مشارمت مردمی و پیشگیری از مهاجرت و ایجاد شرایط لازم برای مهاجرت معکوس از اهداف این طرح است.

یوسفی با بیان اینکه طرح روستا تعاون در مرحله نخست در 32 روستا اجرا می‌شود، تصریح کرد: در مراحل بعدی در 2 هزار روستا این طرح اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز