خبرگزاری کار ایران

ایجاد پدهای بالگرد امداد و نجات در ۱۲ نقطه‌ شهر شیراز

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۲۶۰

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از ایجاد پدهای بالگرد امداد و نجات در ۱۲ نقطه شهر شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد فرخ‌زاده، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز  بر ضرورت ارائه خدمات ایمنی روزآمد و مبتنی بر تکنولوژی‌های روز به شهروندان تاکید کرد.

وی گفت: با هدف فراهم کردن تسهیلات مناسب امداد و نجات و تسریع در امداد رسانی به مصدومان و با توجه به اینکه احداث زیر ساخت عملیات‌های امداد و نجات هوایی در شیراز ضرورتی اجتناب ناپذیر است، ایجاد پدهای بالگرد دنبال می‌شود.

فرخ زاده افزود: اجرای پدهای بالگرد با هدف ارائه خدمات امدادی به شهروندان با مشارکت متولیان امداد سوانح از جمله هلال احمر، اورژانس، پلیس و بخش‌های مختلف شهرداری مانند معاونت معماری و شهرسازی، مدیریت املاک و برخی مناطق یازده گانه شهرداری شیراز در یک فرایند مشارکتی بین دستگاهی طبق استانداردهای CAO صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در راستای احداث زیرساخت‌های فرود بالگردها و امدادهای هوایی از ابتدای امسال تاکنون جلسات متعددی با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار شده است که امیدواریم با رویکرد مثبت و حمایت شورای پنجم، نتیجه مطالعات، جانمایی و اخذ مجوزها، ورود به اقدامات اجرایی در احداث زیرساخت‌ها و ساخت حداقل ۶ مکان در بودجه سال ۹۷ به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در مقوله پدافند غیر عامل و مدیریت بحران های شهری قرار گیرد.

فرخ زاده اظهار داشت: در حال حاضر علاوه بر یک باند فرود بالگرد احداث شده در ایستگاه ۱۴ سازمان آتش نشانی که نیاز به اخذ مجوزهای استاندارد سازه و مجوز بهره برداری دارد، ۱۲ نقطه دیگر در اراضی مربوط به شهرداری شیراز جانمایی شده که در حال رایزنی برای مکاتبه و تعیین وقت بازدید از سوی کمیته دائمی فضای هوایی سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی بیان کرد: سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شیراز با هماهنگی شورای اسلامی و بخش‌های مختلف شهرداری و پس از تصویب بودجه، ایجاد زیر ساخت عملیات‌های هوایی امدادی را برای دستگاه‌های عمود پرواز نظیر بالگرد، هلی شات، کواد کوپتر و پاراگلایدر دنبال می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز