خبرگزاری کار ایران

جمال رازقی:

بحران قیمت تمام شده، تولید را با مشکلات روبرو کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۹۵۹

اتاق بازرگانی شیراز و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، جمال رازقی در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: بحران قیمت تمام شده کالاهای تولیدی یکی از معضلات اصلی بخش اقتصاد کشور است که تولید را با مشکلات روبرو کرده است.

وی افزود: هر اقدامی برای کاهش قیمت تمام شده گامی بزرگ و مهم در راستای بهبود فضای اقتصاد کشور است که حذف واسطه ها، کاهش هزینه های حمل و نقل تاثیر بسزایی در کاهش قیمت تمام شده و رونق بخش تولید دارد.

رازقی اظهارداشت: ما در اتاق شیراز مشکلات بخش خصوصی استان را به صورت دقیق رصد و احصا می کنیم و شورای پژوهش اتاق بازرگانی شیراز این مشکلات و تجربیات را بررسی کرده و در قالب راهکار و پیشنهاد به دولت و مجلس ارائه می کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن شیراز با اشاره به تداوم همکاری اتاق بازرگانی و دستگاه‌های دولتی اضافه کرد: همکاری اتاق بازرگانی با دستگاه‌های دولتی منجر به رونق اقتصادی استان و کشور می‌شود.

او با اشاره به تفاهم‌نامه اتاق شیراز و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: بخش حمل و نقل باید با بهره‌گیری از تکنولوژی و IT از سنتی به سمت پیشرفته حرکت کند تا با ایجاد فضای رقابتی، خدمات مطمین، راحت و با قیمت مناسب در اختیار قرار گیرد.

رازقی با اشاره به فعالیت های انجام شده در کمیته حمل و نقل اتاق شیراز و طراحی نرم افزارهای تخصصی در حوزه حمل و نقل عنوان داشت: استان فارس در بخش حمل و نقل و بهره گیری از علم روز در کشور پیشرو است که اقدامات مهمی در این زمینه در فارس انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس نیز گفت: عمده حمل و نقل در استان فارس به صورت سنتی انجام می شود که فوریت صادرات به کشور قطر تلنگری برای رسیدگی به کمبودهای حمل و نقل استان برای ارائه خدمات به تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان بود.

علیرضا سیاهپور با بیان اینکه ساز و کار برای رقابت بخش خصوصی باید هموار شود، ادامه داد: برای انعقاد این تفاهم نامه نیازهای حمل و نقل استان شناسایی و راهکارهای عملی برای دو طرف بیان شده است که با این تفاهم نامه به دنبال رفع مشکلات بخش اقتصاد استان هستیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز هم گفت: بحث راهداری و حمل و نقل یکی از بسترهای مهم در تجارت و تولید است که در مباحث کلان کشوری کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

محمدصادق حمیدیان با اشاره به رفع مشکلات در حوزه حمل و نقل بخش خصوصی اظهارداشت: حمل و نقل یکی از مباحث مهم در سرمایه گذاری مولد است که متاسفانه تاکنون بخش خصوصی به صورت خرد به این موضوع وارد شده است و می طلبد به موضوع مهم سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی در بخش حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی شیراز به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان می تواند در زمینه های سرمایه گذاری مولد، واحدهای تولیدی در حریم راه ها و مناسب سازی راه های منتهی به معادن در برخی از محورهای استان تعامل سازنده ای را با اداره کل راهداری استان داشته باشد.

او ادامه داد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ظرفیت مناسبی برای انتقال مشکلات در سطح استان و کشور است که می توان از این پتانسیل برای رفع مشکلات حمل و نقل استان بهره گرفت.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی شیراز نیز با اشاره به این تفاهم نامه گفت: بسیاری از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان فارس با مشکلات متعددی در حوزه حمل و نقل در استان مواجه هستند که نیاز بود اقدامات موثری در جهت رفع و یا کاهش این مشکلات انجام شود.

خسرو فروغان افزود: بر این اساس نیازهای استان در بخش حمل و نقل به صورت علمی جمع آوری و راهکارهای سازنده برای رفع مشکلات بخش اقتصاد و تولید استان ارائه شد که این تفاهم نامه اقدام موثری در جهت بهبود فضای اقتصادی استان خواهد بود.

وی با اشاره به احصا مشکلات فعالان اقتصادی استان در بخش حمل و نقل اظهارداشت: بسیاری از مشکلات حوزه حمل و نقل استان رویکرد ملی دارند و راهکارهای ارائه شده در قالب این تفاهم نامه قابلیت اجرا در کشور را دارند.

فروغان ادامه داد: مشکلات بخش حمل و نقل استان به صورت تخصصی در کمیته حمل و نقل اتاق در حال پیگیری است و در این زمینه اتاق شیراز در کشور پیشرو است.

او عنوان داشت: استان فارس می‌تواند مبحث مهم حمل و نقل ترانزیت را به عنوان پایلوت حمل و نقل کشور انجام دهد که به نیازهای استان های همجوار در این زمینه پاسخ دهد.

این تفاهم‌نامه در شش‌ماده و به مدت یک‌سال مابین اتاق بازرگانی شیراز و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز