خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد:

برخورد قاطع و قانونی با زمین خواران/ ابطال اسناد اراضی رها شده

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۸۹۹

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان گفت: مهمترین دلایلی که مقدار قابل توجهی از اراضی لرستان زیر کشت نمی رود مسئله اجتماعی و روستایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا لرستان، علی خادمی در خصوص زیر کشت نرفتن برخی زمین های کشاورزی لرستان اظهار داشت: زمین بستر تولید و اشتغال است، بر این اساس استان لرستان همانند سایر استان‌ها متاسفانه مقدار قابل توجهی از اراضی که می بایست زیر کشت بروند نرفته و سالانه بخشی از کشاورزی در این زمینه متضرر می شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان در مورد مهم ترین دلایل در این زمینه افزود: مهم ترین دلایلی که مقدار قابل توجه ای از اراضی زیر کشت نمی رود مسله اجتماعی روستایی است و بعضی از واسطه ها، بنگاه داران و کسانی ممکن است به این فکر باشند که زمین مسکونی می تواند بیشتر از زمین های کشاورزی درآمد داشته باشد به این دلایل سعی دارند در اطراف و حاشیه های شهرها و روستاهای بزرگ اراضی خود را رها کنند و سال های بعد اقدام به قطعه بندی و فروش کنند.

خادمی در زمینه محدودیت هزینه کشاورزان برای کشت زمین تصریح کرد: ممکن است در نقاط استان تعدادی محدود از کشاورزان باشند که هزینه کاشت اراضی خود را نداشته باشند و اراضی به همان صورت رها شده باشد بنابراین در این شرایط مدیریت امور اراضی و سازمان جهاد کشاورزی برای هرکدام از این موارد راهکار دارد.

وی در این زمینه افزود: در خصوص برخورد با افرادی که در حاشیه شهرها و روستاها اراضی خود را به صورت لم یزرع (رها) می کنند تا قطعه بندی و به فروش برساند که به تعبیری مصداق عینی و واقعی زمین خواری است سازمان امور اراضی این اراضی را با تشکیل پرونده و مراجعه به مقامات قضایی اسناد این اراضی را باطل می‌کند و سند به اسم جمهوری اسلامی ایران واگذار می‌شود و می‌توان این اراضی را به افرادی که در بخش کشاورزی نیازدارند، واگذار کند.

مدیر امور اراضی در زمینه مسائل مشکلات اجتماعی روستاها بیان داشت: ممکن است برخی از افرادی که در روستاها زندگی می کنند با هم اختلافاتی بر سر کشت زمین داشته باشند و ما سعی می‌کنیم با ارائه مشاور و راهکار به بخشی از این اختلافات  پایان دهیم تا این اراضی زیر کشت بروند یا توسط خود کشاورزان آن روستا یا توسط افرادی که زمینه و بستر این کار را دارند در این مناطق زمین به صورت اجاره ای به آنها داده می شود.

خادمی در پایان در خصوص پرداخت وام سلف به کشاورزان افزود: کسانی که توان مالی برای کشت یا نهاده‌های کشاورزی ندارند ازطریق پرداخت وام سلف یا وامی که برای وام دهنده نفعی ندارد و وام گیرنده همان مبلغ را که گرفته پس می دهد آن ها را کمک می کنیم تا کود، بذر و سایر موارد را تهیه کنند وکمک اقدام کشت کنند.

 

انتهای پیام/
الهام آریان فر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز