خبرگزاری کار ایران

اهدای لوح و تندیس استاندارد به واحد‌های نمونه همدان /مشکل عدم رعایت استاندارد است نه قوانین

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۸۷۹

مراسم تجلیل از سرآمدان و برگزیدگان حوزه استاندارد استان همدان به مناسبت روز جهانی استاندارد با حضور معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران و برخی از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا این مراسم که با محوریت شعار سال ۲۰۱۷ سازمان بین‌المللی استاندارد به عنوان "استاندارد شهرها را هوشمندتر می‌کند" آغاز شد، محمد مددی مدیرکل استاندارد استان همدان ضمن گزارشی از عملکرد اداره استاندارد استان در سال جاری گفت: از سال گذشته تا امروز اداره استاندارد استان همدان ۹۶ سند  ملی را با کمک بخش خصوصی این حوزه فراهم کرده‌ و در ۲۰۰ سند استاندارد ملی که از سال‌ها پیش طراحی شده بود بازنگری انجام داده است.

مددی همچنین از بازرسی یک‌هزارو۲۰۰ قسم کالای وارداتی و همچنین یک‌هزارو ۹۵۰ نمونه برداری از واحد‌های تولیدی استان خبر داد.

در ادامه این مراسم نیز حمیدرضا رهبر رئیس خانه صنعت استان همدان و نماینده تشکل‌های خصوصی مرتبط با بخش صنعت ضمن اشاره به صحبت‌های نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم اصلاح قوانین حوزه استاندارد و ایجاد رقابت بین تولیدکننده‌ها٬ بیان کرد: مشکل ما قوانین استاندارد نیست٬ مشکل این است که کسی استانداردها را رعایت نمی‌کند.

حمیدرضا رهبر یادآور شد: متاسفانه حدود ۹۰ درصد بخش اقتصادی از دسترس بخش خصوصی خارج است و همین مسأله باعث می‌شود قدرت رقابت بخش خصوصی با کالاهای وارداتی محدود شود.

وی تصریح کرد: وقتی نظام بانکی ما توانمندی حمایت از تولید داخلی را ندارد طبیعی است که تولیدکنندگان کشور توانایی رقابت با کالاهای چینی وارداتی را نخواهند داشت.

رهبر گفت: اگر می‌خواهیم با کالاهای وارداتی رقابت کنیم باید جنس با کیفیت تولید کنیم و این تنها با رعایت استانداردها امکان‌پذیر است.

همچنین در این مراسم وحید مرندی‌مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران توضیحاتی در زمینه جایگاه کشور در استاندارد بین‌الملل ارائه کرد و گفت: کشور ایران به شرایط مناسبی در استانداردهای بین‌المللی دست‌یافته است و از این حیث رتبه ۲۳ بین‌المللی٬ رتبه نخست در منطقه و جایگاه دوم را در جهان اسلام داراست.

در انتهای این مراسم از ۴ واحد نمونه کیفی استاندارد، ۶ واحد ساعی در عرصه استانداردسازی٬ ۷نفر از مدیران نمونه کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی و ۵ آزمایشگاه ساعی همکار در زمینه استانداردسازی استان همدان تجلیل به عمل آمده و لوح و تندیس استاندارد ملی اهدا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز