خبرگزاری کار ایران

صالحی در مراسم یادبود حافظ مطرح کرد:

حافظ در قله فرهنگ و هنر و معرفت ایران/ او منتقد و مصلح اجتماعی زمانه خود بود

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۶۵۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حافظ در قله فرهنگ و هنر و معرفت ایران جای دارد.

به گزارش ایلنا، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم یادروز حافظ که شب گذشته در حافظیه شیراز برگزار شد، گفت: حافظ شیراز طلایه‌دار فرهنگ ایرانی اسلامی است و اشعارش در قله فرهنگ وهنر و معرفت ایرانی جای دارد.

صالحی افزود: حافظ گرچه دانشمند است اما با گزاره های ذهنی کار ندارد بلکه به جان می زند و جان مایه شعر حافظ معرفت وجودی است و ادبیات را طلایه دار تحول وجودی می داند.

وزیر ارشاد تاکید کرد: حافظ معلم زندگی است و در زندگی ما جا دارد و درس نامه زندگی ما را حافظ تعلیم داده و او زیست انسانی را با ویژگی های وارستگی از دروغ و ریا، نکته گویی و نکته سنجی زندگی رندانه به ما تعلیم داده است.

صالحی افزود: حافظ یک منتقد و مصلح اجتماعی و در زمانه خویش یک روشنفکر بوده و هست.

وی تصریح کرد: حافظ روشنفکر یک زمان نبود بلکه روشنفکر زمانه های غیرتقویمی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نقدهای حافظ جذاب است، گفت: حافظ یک سخندان و سخنور بی بدیل است و آنچنان است که فوق کلام مخلوق و دون کلام خالق است.

صالحی افزود: کل جهان گنجینه واژگان او است و تمام هستی ماده کلام حافظ است از شعر به موسیقی و از آن به شعر می رسد.

وی دین داری را دیگر ویژگی حافظ دانست و گفت: حافظ از دین داری بهره فراوان داشت و انس او با قرآن در ساختار بیانی اشعارش نمود دارد و در حوزه محتوایی نیز حافظ دارای جایگاه و توانمندترین حافظ و مفسر قرآن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز