خبرگزاری کار ایران

افشانی:

محور ایلام به مهران تا پایان سال آینده ۴ خطه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۶۲۰

معاون عمرانی وزیر کشور در نشست ستاد اربعین ایلام در مهران بر تکمیل زیرساخت‌های مسیر ایلام به مهران تا قبل از ایام اربعین حسینی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی افشانی، معاون عمرانی وزیر کشور امروز با سفر به ایلام از طرح‌های اجرایی در مسیر ایلام به مهران و پایانه مرزی مهران و پارکینگ بزرگ برکت با حضور استاندار ایلام و مسئولان اجرایی استان بازدید کرد.

وی، سپس با شرکت در نشست ستاد اربعین حسینی این استان در پایانه مرزی مهران، با تأکید بر اینکه طرح‌های عمرانی و اجرایی در مسیر ایلام به مهران باید تا قبل از 5 آبان ماه سال جاری تکمیل شود، گفت: طرح‌های متعددی در این مسیر در حال اجراست که باید تمام توان را برای تکمیل این طرح‌ها قبل از ایام اربعین سال جاری به کاربرد.

 معاون عمرانی وزیر کشور، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی اربعین در استان طرح چهار خطه کردن مسیر ایلام به مهران است، یادآور شد: آینده‌نگری در اجرای این طرح‌های یکی از ابعاد مهم اجرایی این طرح‌هاست که باید با آینده‌نگری و تدوین برنامه‌های جامع نسبت به اجرای پروژه‌های زیرساختی در مرز مهران اقدام کرد.

افشانی، بابیان اینکه به‌طورقطع تردد از مرز مهران در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد، افزود: باید در اجرای طرح‌های مختلف در مسیر ایلام به مهران و پایانه مرزی مهران برنامه‌های بلندمدت را در نظر گرفت و با آینده‌نگری و برنامه‌ریزی مدون در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زوار اربعین حسینی گام برداشت.

 

وی، با تأکید بر کار و تلاش در راستای تکمیل طرح‌هایی اجرایی در فرصت باقی‌مانده در راستای بهره‌گیری و استفاده زائران حسینی از این طرح‌ها، ابراز کرد: طرح‌هایی که قابلیت تکمیل شدن تا قبل از اربعین حسینی دارند باهمت دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران انجام شود.

 

استاندار ایلام نیر در نشست ستاد اربعین این استان، با بیان اینکه مشکلات مالی در اجرای پروژه های اربعین مرتفع می شود، ابراز کرد: پیمانکاران با جدیت تمام برنامه های کاری خود را پیگیری کنند تا قبل از اربعین حسینی شاهد تکمیل طرح های اجرای در محور ایلام به مهران باشیم.

قاسم سلیمانی دشتکی، با اشاره به اینکه حماسه اربعین باید به سمت گردشگری مذهبی سوق داده شود، یادآور شد: در حوزه اربعین باید به سمت گردشگری مذهبی حرکت کنیم و از آنجا که خیرین و موکب ها در این مسیر حضور دارند بایستی به گونه ای عمل کرد تا به ایجاد درآمد منطقه منجر شود.

وی، با اشاره به اینکه البته نه به صورت هرج و مرج و باید براساس پیش بینی های به عمل آمده این کار انجام گیرد، خاطرنشان کرد: در این راستا حوزه هایی از جمله حمل و نقل و بازارچه ها و سایر اقدامات اربعین باید به مردم واگذار شود.

 معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه سفر خود به استان ایلام و بعد از بازدید از پروژه‌ها و طرح‌های اربعین و شرکت در جلسه ستاد اربعین استان راهی شهرستان ملکشاهی شد تا از جاده ترشابه راه دوم و جایگزین در ایام اربعین بازدید کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز