خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

وضعیت دختران بازمانده از تحصیل در مناطق محروم سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۹۰۴

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت بغرنج دانش آموزان دختر بازمانده از تحصیل این شهرستان، از تلاش برای شناسایی و بازگشت آنها به محیط علم و تحصیل خبرداد.

محمد عارف بهرامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر اظهار داشت: با همکاری آموزش و پرورش شهرستان مهرستان و حمایت علما و شورای روستای رگنتک 34 دانش آموز دختر در مقطع اول و دوم دوره متوسطه که بدلیل محدودیت‌ها و تعصبات قومی از تحصیل باز مانده بودند دوباره به آغوش تعلیم وتربیت بازگشتند.
 
بهرامی افزود: علما و روحانیون با صحبت‌هایی که در مساجد این مناطق داشتند و همچنین با سرلوحه قراردادن شعار "تحصیل امروز دختران نیاز فردای مادران" باعث شدند تا والدین این دانش آموزان از ادامه تحصیل فرزندانشان استقبال کنند و زمینه حضور دانش‌آموزان زیادی در کلاس‌های درس و محیط علم و دانش فراهم شود.

وی گفت: سال گذشته در شهرستان مهرستان و روستاهای توابع آن 5600 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که بدلیل کمبود مدرسه و پراکندگی روستاها در این مناطق از تحصیل محروم ماندند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهرستان تصریح کرد: با کمک‌های اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و خیرین در تمامی مناطق این شهرستان و روستاهای آن کلاس درس در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و در حال حاضر 4 مدرسه در این مناطق احداث شده که در بزودی به تعداد این مدارس افزوده خواهد شد.

بهرامی عنوان کرد: خوشبختانه شوق تحصیل در شهرستان مهرستان و روستاهای توابع آن بوجود آمده و خانواده‌ها از ادامه تحصیل فرزندان خود خشنود هستند و اداره کل آموزش و پرورش این استان و خیرین لوازم ضروری تحصیلی این دانش آموزان را به صورت بسته های آموزشی در اختیار آنها قرار داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز