خبرگزاری کار ایران

در راستای تحقق شعار سال صورت گرفت؛

استاندار زنجان از عملکرد بانک‌ها انتقاد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۴۳۲

استاندار زنجان از عملکرد بانک‌های استان در اختصاص تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی انتقاد کرد و گفت: در صورت ادامه این روند عملکرد بانک ها تضعیف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری استاندار زنجان درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهارکرد: دولت در سال‌جاری 10 هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور نوسازی و تجهیز واحدهای تولیدی پیش‌بینی کرده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه سیستم بانکی برای استفاده بهینه از منابع تعریف شده در آن از رویکرد عادی خود خارج شود، ادامه داد: دولت 12 هزار میلیارد تومان برای توسعه مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر و 20 هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای طرح رونق اقتصادی پیش بینی کرده است.

مقام عالی استان با انتقاد از عملکرد بانک های استان ادامه داد: در صورت ادامه این روند، عملکرد بانک‌ها تضعیف خواهد شد.

درویش امیری با یادآوری اینکه انتظارات مدیریت استان بایستی به بدنه سیستم بانکی منتقل شود،تصریح کرد: تاخیر در ابلاغ آیین نامه ها نباید موجب مشکل برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان شود.

استاندار زنجان با اشاره به بند «و» تبصره 5 قانون لایحه بودجه سال جاری، خاطرنشان کرد: این موضوع ظرفیت مناسبی برای دستگاه های دولتی به منظور پرداخت بدهی خود به سایر بخش هاست.

وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی خواستار اعلام هزینه های انجام شده برای پروژه های نیمه تمام شد و گفت: این آمار و اطلاعات به همراه احتساب نرخ تورم از هزینه بهره برداری طرح ها ارائه گردد تا در قالب گزارش به هیات دولت منتقل شود.

به گفته استاندار زنجان دستگاه های اجرایی به مدت یک هفته فرصت دارند تا برنامه های اقتصاد مقاومتی را تحویل دهند.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار کرد: بنا به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی 10 هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی اختصاص پیدا کرده است که سهم استان زنجان 270 میلیارد تومان است.

ناصر فغفوری از اختصاص اعتبار برای واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: سال گذشته عملکرد شبکه بانکی در اخصاص تسهیلات به واحدهای تولیدی مناسب بود ولی امسال تاکنون دستورالعملی صادر نشده است.

این مقام مسئول از اختصاص تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی دولت برای رونق تولید خبر داد و گغت: در نیمه نخست امسال شبکه های بانکی 38 میلیارد تومان تسهیلات در طرح رونق پرداخت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز