خبرگزاری کار ایران

تازه‌ترین جزئیات حادثه خوابگاه بهارستان؛

خفگی عامل مرگ دانشجوی دختر شهرکردی/ برخورد قاطع و قانونی با مقصران حادثه

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۹۳۷

پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری علت مرگ دانشجوی دختر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد را اعلام کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا،منصور فیروزبخت مدیرکل پزشکی قانونی چهار محال و بختیاری گفت: بر اساس معاینات و آزمایش های انجام شده در مرکز پزشکی قانونی، علت فوت مرحومه "زهره قاسمی" دانشجوی ترم ۹ رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد به علت خفگی به دنبال مسمومیت با گاز مونوکسید کربن(CO) بوده است.

ارسالان دکتر خالدی فر، رئیس دانشگاه شهرکرد نیز در جمع دانشجویان معترض از برخورد قاطع و قانونی با کلیه مقصران و خاطیان این حادثه که منجر به این ضایعه دلخراش شده خبر داد.

وی گفت: تلاش می‌شود با انجام اقدامات فوری و همچنین برنامه ریزی صحیح و اصولی دراز مدت از تکرار چنین حوادث غم انگیز جبران ناپذیر جلوگیری بعمل آید.

خفگی عامل مرگ دانشجوی دختر شهرکردی/ برخورد قاطع و قانونی با مقصران حادثه

تجمع دانشجویان خوابگاه بهارستان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در محوطه این خوابگاه به نشانه اعتراض به شرایط موجود این دانشجویان برگزار شد. آنها خواستار بهبود شرایط حداقلی برای جلوگیری از اینگونه حوادث و پیشگیری از حوادث ناشی از کمبود امکانات پزشکی در دانشگاه ​شدند.

مهندس هاشمی نیا، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در جمع دانشجویان معترض مقابل خوابگاه بهارستان بیان کرد: از امروز آمبولانس هایی در محل اورژانس دانشگاه علوم پزشکی، واقع در مجموعه رحمتیه آماده خدمت رسانی به دانشجویان ساکن در خوابگاه های داخل فضای دانشگاه هستند.

وی افزود: تجهیزات و امکانات مورد نیاز این اورژانس حداکثر تا دو روز آینده فراهم خواهد شد.

هاشمی‌نیا در پایان بیان کرد: قطعا تا فردا به وضعیت خوابگاه بهارستان و نقایص احتمالی در تاسیسات این خوابگاه رسیدگی خواهد شد.

مهندس لله گانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت نیز با حضور در بین دانشجویان بیان کرد: از فردا چند گروه متشکل از مهندسان ناظر و گروه‌های استانداردسازی به وضعیت ساختمان بهارستان رسیدگی خواهند کرد و هرگونه نقص در سیستم لوله‌کشی، فاظلاب، گاز رسانی و ... را در اسرع وقت برطرف خواهند کرد.

پیکر مرحومه زهره قاسمی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، بعدازظهر دیروز ۱۵ مهر ماه و با حضور سرپرست، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونان و مسئولان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه، در روستای قلعه بهمن شهرستان بوئین میاندشت استان اصفهان تشییع و خاکسپاری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز