خبرگزاری کار ایران

شهردار همدان در گفت‌وگو با ایلنا:

اجرای پروژه­‌های زیست محیطی اولویت نخست شهرداری همدان/ درباره میزان بدهی‌­های شهرداری قادر به صحبت نیستم

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۱۳

حسین مرادی هفته گذشته با رای اکثریت اعضای شورای شهر پنجم به سمت شهردار ی شهر همدان رسید او در گفت­ وگو با ایلنا از برنامه‌هایش برای مدیریت شهر همدان گفت.

حسین مرادی با اشاره به سابقه فعالیت خود در شهرداری تهران گفت: من شخصی غیرسیاسی و عمل­گرا هستم و ملاک من کار است و هر فردی براساس تجربه، کار، تخصص و تلاشش می‌­تواند پیشرفت کند. این موضوع که من پست مدیریتی در دوره شهرداری فردی با تفکر خاص سیاسی را برعهده داشته‌­ام، ملاک درستی برای جناح‌­بندی من نیست.

شهردار همدان ضمن اشاره به بدهی‌های شهرداری همدان گفت: بحث بدهی‌های شهرداری در تمام شهرها و کلان­شهرها وجود دارد و شهری بدون بدهی نداریم، تفاوت در میزان بدهی است  و درخصوص میزان بدهی‌­های شهرداری همدان من هنوز قادر به صحبت نیستم زیرا باید خودم به طور دقیق آن را بررسی کنم.   

وی همچنین با اشاره به درآمدهای شهرداری و بحث فروش تراکم‌­های شهری در برنامه او برای همدان، بیان کرد: هرگونه درآمدی که در چهارچوب طرح تفضیلی باشد بدون اشکال است حتی اگر فروش تراکم شهری در طرح تفضیلی وجود داشته باشد باید منطبق بر طرح انجام شود. فروش تراکم تنها در صورتی تخلف محسوب می‌­شود که شهرداری به صورت خودسرانه اقدام به فروش کند بنابراین درغیر این صورت مانعی ندارد.

مرادی  با بیان این نکته که شهر همدان شهری با پتانسیل مناسب در حوزه گردشگری است، تصریح کرد: خوشبختانه همدان ظرفیت­های لازم برای جذب گردشگر را دارد به همین دلیل برای توسعه صنعت گردشگری شهر باید ابتدا بسترهای لازم را فراهم کنیم و زیرساخت­های شهری نیز مهیا شوند علاوه‌­براین با اطلاع‌­رسانی مناسب برای جذب توریست تلاش خواهیم کرد تا از این طریق نیز درآمدهای پایداری برای شهر کسب کنیم و دغدغه ایجاد درآمد پایدار را کاهش دهیم.

حسین مرادی در خصوص استفاده از ظرفیت بناهای تاریخی همدان در مدیریت شهری گفت: بخش بسیار زیادی از بناهای تاریخی شهر زیر نظر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع­دستی است. به همین دلیل باید با مشارکت شهرداری و اداره میراث فرهنگی به این بناها رسیدگی شود و در صورت نیاز مرمت شوند یا کاربری مناسبی برای آن­ها درنظر گرفته شود، بدون شک باید با برنامه­های اصولی، این بافت­های ارزشمند و ملی را حفظ کرد.

شهردار منتخب، توضیحاتی نیز در زمینه حفاظت از محیط زیست و اجرای طرح گسترش شهر همدان به سمت دامنه‌­های الوند، رینگ سوم، ارائه کرد و گفت: حفظ محیط­ زیست شامل پارامترهای متعددی از قبیل محافظت از فضای سبز شهری، جمع‌­آوری صحیح پسماند و زباله­‌ها، حفظ هوای پاک و...می­‌شود که باید به تمام آن­ها توجه شود اما درمورد رینگ سوم چون هنوز اطلاعات کافی از آن ندارم نمی­توانم نظری بدهم، این طرح باید با دقت مطالعه و بررسی شود اما توجه به محیط زیست در اجرای پروژه­های توسعه شهری اولویت من خواهد بود.

وی در پایان در زمینه طرح احداث دهکده سلامت در شهر همدان، تصریح کرد: وجود دهکده سلامت در مقیاسی برای هرشهر نیاز است و از آنجایی که شهرداری تنها متولی این امر نیست و به علت اهمیت موضوع پیشگیری قبل از پرداختن به درمان، متولیان دیگری ازجمله وزارت بهداشت نیز مسئول این طرح هستند و باید با مشارکت تمامی این دستگاه­های مرتبط و تنظیم برنامه مدون این فضا احداث شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز