خبرگزاری کار ایران

تجمع اعتراض صنفی معلمان همدان همزمان با سایر شهرها

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۲۳۸

همزمان با برگزاری تجمع­‌های اعتراضی به مناسبت روز جهانی معلم در شهرهای بزرگ کشور، صدها نفر از معلمان همدانی نیز گردهم آمدند تا خواست­های صنفی خود را به گوش مسئولان برسانند.

نادر قدیمی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان همدان دراین گردهمایی اعتراضی گفت: ما علاقه به برگزاری تجمع اعتراضی نداریم اما این گردهمایی ها از سر ناچاری است.  بی تفاوتی دولت و مجلس ما را ناچار به تجمع  و اعتراض می‌کند.

 تجمع اعتراض صنفی معلمان همدان همزمان با سایر شهرها

قدیمی درپاسخ به این پرسش که هدف ازاین گردهمایی چیست، گفت: این تجمع به مناسبت 13 مهر روزجهانی معلم با فراخوان شورای هماهنگی تشکل­های صنفی فرهنگیان کشور برگزار شد که به صورت سراسری در بیشتر شهرهای کشور درحال برگزاری است مهمترین مطالبه معلمان در این تجمع اختصاص بودجه عادلانه برای آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به وجود تبعیض در آموزش و پرورش  افزود: تعداد دانش آموزان ما با برخی کشورهای توسعه یافته برابر است اما بودجه ما بیش از ده برابر کمتر ازاین کشور است به طورمثال بودجه آموزش و پرورش در ژاپن 146میلیون یورو است اما درکشور ما حدود 6میلیارد یورو است وقتی چنین سرمایه‌گذاری­‌هایی وجود دارد  و در کشور ما که نگاه نازل به مساله آموزش داردطبیعی است  آموزش دچار افت  شود، با پدیده فرار مغزها روبرو شویم و با بی رغبتی دانش آموز برای تحصیل و   معلمان برای تدریس مواجه می شویم.ازآن گذشته کاهش سن  آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیز می تواند دلایلی برای بی توجهی به مسئله آموزش در کشور باشد.

قدیمی در ادامه گفت: ما از حداقل‌های ممکن برای تحصیل و تدریس بی بهره‌­ایم، ازمدارس فرسوده استفاده می کنیم درحالی که روی گنج خوابیده‌­ایم.

این فعال صنفی با اشاره به حقوق صنفی معلمان افزود: حقوق معلمان درحد تامین نیازهای اولیه زندگی آنها نیست ما به شدت به این موضوع اعتراض داریم انگیزه شغلی معلمان کاسته شده و این حقوق حداقلی نشان می دهد به فعالیت، شغل و شان معلم توهین شده و منزلتی برای ما در نظر نمی گیرند.

وی در ادامه گفت: مساله دیگر نگاه امنیتی و حراستی به معلمان است. خواست مابرطرف کردن نگاههای سختگیرانهدر حوزه آموزش وپرورش است ،وقتی مسئولان می گویند باید امنیت فرهنگی جایگزین فرهنگ امنیتی شود پس چرا پس از گذشت بیش از 4سال فضای امنیتی در مدارس و سیستم اداری ما حاکم است   پرسش ما از رئیس جمهور این است که این شعار چه زمانی جنبه عملی پیدا می کند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز