خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان مطرح کرد:

200 میلیارد تومان برای دوخطه کردن راه‌آهن زنجان-تهران/ پتروشیمی زنجان، اتفاقی بزرگ در استان

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۲۹۱

استاندار زنجان با بیان اینکه طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین-تهران، مهم ترین و اساسی‌ترین پروژه اقتصاد مقاومتی است ، گفت: بیش از 200 میلیارد تومان توسط پیمانکار برای اجرای این طرح، هزینه شده است.

به گزارش ایلنا از به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری با بیان اینکه هم اکنون 50 درصد از روند اجرایی این طرح انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون در 15 نقطه از طول مسیر، کارگاه های طرح مستقر و فعال بوده و اخیراً نیز با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ملاقات هایی به منظور تسریع در روند کار صورت گرفته است.

استاندار زنجان، نبود امکانات پروازی بین زنجان - تهران را یکی از ضروریات بهره برداری از طرح دوخطه کردن راه آهن زنجان-قزوین-تهران دانست و بیان کرد: هم اکنون در استان، بیش از 2 هزار واحد صنعتی فعال وجود دارد و همه این واحدها با داشتن مدیر عامل و هیات مدیره و همچنین با توجه به اینکه بیشتر این واحدها، دفاتر مرکزی شان در تهران وجود دارد و همواره در این مسیر، در حال رفت و آمد هستند؛ بنابراین نیازمند اجرای هرچه زودتر این طرح هستیم. همچنین وجود 60 هزار نفر دانشجو و 4 هزار نفر عضو هیات علمی که همواره و در طول سال در حال رفت و آمد به تهران هستند، یکی دیگر از دلایلی است که ضرورت اجرای این طرح را بیش از پیش می‌کند.

200 میلیارد تومان برای دوخطه کردن راه‌آهن زنجان-تهران/ پتروشیمی زنجان، اتفاقی بزرگ در استان

 درویش امیری، با بیان اینکه در صورت اتمام این طرح، می‌توان مسیر چندساعته ریلی زنجان به تهران را در 1/5 الی 2 ساعت پیمود که البته این مهم وقتی محقق می شود که واگن های مخصوص برای ریل‌هایی که هم اکنون در این طرح مورد استفاده قرار می گیرد، اختصاص یابد. بنابراین می توان گفت به دلیل محدودیت های پروازی در استان، احتیاج مبرم به اتمام این طرح وجود دارد.

استاندار زنجان در خصوص رفع مشکلات پروژه پتروشیمی زنجان، گفت: این پروژه از جمله پروژه های مهم استان است که مسیر رفع موانع آن به گونه ای طی شده که تنها به یک مصوبه دیگر احتیاج دارد تا تسهیلات 306میلیون یورویی آن اختصاص یابد. در این راستا اخیراً با مدیرعامل بانک ملی صحبت‌هایی صورت گرفت و قول هایی گرفته شد مبنی بر اینکه طی روزهای آینده، این مصوبه نهایی شود که در این صورت و با توجه به موافقت صندوق توسعه ملی با تامین منابع ارزی پروژه، به نظر می رسد به زودی شاهد آغاز روند اجرایی آن خواهیم بود و بدین ترتیب، اتفاق بزرگی در استان رخ خواهد داد.

این مقام مسئول به مصوبه دولت مبنی بر اشتغال پایدار روستایی و توسعه پایدار در روستاها اشاره کرد و افزود: در این طرح مقرر شد 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی بدون سود بانکی برای اجرای این طرح در روستاها هزینه شود. در این راستا دولت تصمیم دیگری گرفت و در جلسه هیات وزیران، مقرر شد 5 هزار میلیارد تومان دیگر از محل منابع بانکی با سود 18 درصد به این طرح اختصاص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز