خبرگزاری کار ایران

معادیخواه در مراسم عزاداری امام حسین(ع):

حماسه عاشورا حماسه امر به معروف و نهی از منکر بود

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۲۷۰

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حماسه عاشورا، حماسه امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: امام حسین(ع) خطاب به علمای سکوت‌کننده برابر ظلم‌ها فرمودند، عزت شما از بنی‌امیه نیست بلکه به‌خاطر اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید معادیخواه امشب در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که با حضور اقشار مختلف مردم در محل سالن اجتماعات مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: باید بررسی کنیم چرا علما و شخصیت‌های برجسته دوران امام‌حسین(ع) همانند عبدالله بن عمر و... از ایشان حمایت نکردند؛ حمایت‌هایی که اگر هر کدام‌شان وجود داشت، اوضاع دگرگون می‌شد.

وی با بیان اینکه از دلایل مهم سکوت علمای زمان امام‌حسین(ع) ترفند بزرگ دانستن ظاهری آنها و دادن خدمات ویژه به شرط سکوت‌شان بود، خاطرنشان کرد: از روزی که قلم آزاد شد تا زمانی که به کتاب رسید هیچ اثری از حکومت بنی‌امیه نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه، یادآور شد: امام‌حسین(ع) در مکه خطاب به علمای زمان و شخصیت‌های برجسته می‌فرمایند که چرا با وجود اینکه می‌توانید مقابل ظلم‌ها اقدامی کنید سکوت کرده‌اید؟ عزت شما از معاویه و بنی‌امیه نیست بلکه عزت شما میان مردم به‌خاطر دین اسلام و میراث پیامبر(ص) است.

معادیخواه در ادامه با بیان اینکه حماسه عاشورا را می‌توان در ادامه مسیر بعثت تعریف کرد: عاشورا یعنی بعد از حدود ۵٠ سال از رحلت پیامبر اسلام(ص) عده‌ای بودند که مقابل انحرافات و ظلم‌هایی که وجود داشت و حتی سکوت بزرگان و علما هم در این میان وجود داشت، سکوت نکردند و مقابل ظلم ایستادند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حماسه عاشورا، حماسه امر به معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: متأسفم که گاهی می‌بینیم با مساله عاشورا بد برخورد شده و گاهی به‌عنوان وسیله و ابزار سیاسی استفاده می‌شود. البته عاشورا جایگاهش بسیار والاست که با عربده‌کشی‌های ظاهری آسیب ببیند.

گفتنی است، عبدالله نوری و فرزند آیت‌الله صانعی در مراسم امشب مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز