خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری فارس:

باید از ظرفیت حافظ و سعدی در فارس بیشتر بهره ببریم

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۸۱۵

معاون استاندار فارس گفت: باید از ظرفیت حافظ و سعدی در فارس بیش از آنچه تاکنون استفاده کرده‌ایم بهره ببریم.

به گزارش ایلنا، هادی پژوهش در جلسه هماهنگی بزرگداشت یاد روز حافظ با اشاره به اهمیت پاسداشت جایگاه جهانی حافظ به عنوان شاعر بلند آوازه در جهان اظهار داشت: برنامه ریزی ها باید به شکلی انجام شود که توان و ظرفیت تمام دستگاه‌ها و نهادها برای این امر مهم به کار گرفته شود و با رعایت شئونات ماه محرم، مردم برای حضور در آیین یادروز حافظ با مانع روبرو نشوند.

وی افزود: حافظ در ادبیات و در حوزه عرفانی بر گرفته از قرآن جایگاه رفیعی دارد و دستگاههای فرهنگی باید زمینه شناخت بیشتر او را، خاصه در بین جوانان، در طول سال فراهم کنند.

پژوهش با تاکید بر دعوت از شخصیتی ملی به عنوان سخنران ویژه مراسم مذکور بر طبق روال سنوات گذشتهادامه داد: مراسم افتتاحیه یادروز حافظ در روزهای 19 و20 مهرماه سالجاری با حضور شخصیت های ملی و میهمانان خارجی برگزار می شود.

پژوهش ادامه داد: همزمان با مراسم یادروز حافظ، برگزاری نشست های تخصصی با رویکرد علمی و همچنین برپایی نمایشگاه از دیگر برنامه های این روز ملی است.

وی افزود: هر چند در طول سال بخش های تخصصی و علمی در باب حافظ شناسی فعال هستند ولی اقدامات انجام شده برای استفاده مطلوب از ظرفیت های فرهنگی حافظ کفایت نمی‌کند و باید تلاش بیشتری صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز