خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

سیستان و بلوچستان در واگذاری مناصب دولتی به بانوان در کشور پیشرو است

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۴۷۱

معاون رئیس‌جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: سیستان و بلوچستان در به‌کارگیری بانوان در مناصب دولتی در کشور پیشرو است.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار که برای شرکت در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده، گردهمایی بانوان منتخب سیستان و بلوچستان، نشست با علمای اهل‌سنت، نشست با احزاب و گروه‌های سیاسی به زاهدان سفر کرده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در تلاش است تا پایان دولت‌دوازدهم 30 درصد از مناصب دولتی در اختیار بانوان قرار گیرد که در این زمینه دستورات لازم به تمام بخش‌های مدیریتی کشور ابلاغ شده تا از ظرفیت بانوان در مناصب دولتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در واگذاری مناصب دولتی به بانوان در کشور پیشرو است انتظار می‌رود نسبت به سایر استان‌ها زودتر بتواند برنامه دولت را محقق کند. مشارکت بانوان سیستان و بلوچستان در عرصه سیاسی و اجتماعی به‌ویژه در شوراهای‌شهر و روستا بسیار چشمگیر است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: سیستان و بلوچستان را به عنوان یک الگوی موفق در زمینه به‌کارگیری زنان در عرصه مدیریتی می‌توان در سطح ملی مثال زد. با توجه به اقدامات خوب انجام شده در دولت تدبیر و امید امروز شاهد کاهش جمعیت دختران بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان هستیم. همچنین در زمینه ارائه خدمات اولیه بهداشتی به‌ویژه به مادران و زنان باردار در سیستان و بلوچستان پیشرفت‌های زیادی در دولت یازدهم انجام شده است.

وی با اشاره به نشست امروز خود با علمای اهل‌سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این نشست تصمیمات بسیار خوبی درباره جلوگیری از ازدواج دختران در سنین پایین گرفته شد. با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی می توان از ازدواج دختران در سنین پایین جلوگیری کرد که علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در این زمینه پیش قدم شده اند.

معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده با اشاره به زنان بدسرپرست و خود سرپرست نیز گفت: دولت در تلاش است با ارائه تسهیلات و تقویت مشاغل خانگی در این زمینه گام‌های موثری برای این افراد بردارد. نیاز است سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه ورود جدی داشته باشند تا مشکلات زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز