خبرگزاری کار ایران

ابتکار در زاهدان مطرح کرد:

نیازمند برگزاری گفتگوهای ملی هستیم/ ضرورت تبادل‌نظر درباره پیشگیری از آسیب‌های پیش روی خانواده

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۴۷۰

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همگرایی لازم برای حفظ خانواده از آسیب‌های فراروی صورت نگرفته و نیازمند برگزاری گفتگوهای ملی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار امشب در گفتگوی ملی احزاب پیرامون زنان و خانواده که با حضور معاونت سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در دفتر معاونت سیاسی اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی گفتگوی ملی، بحث کردن در چارچوب سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب، برنامه ششم توسعه و برنامه‌های دولت در سطوح استانی است .

ابتکار با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان اولین استانی است که گفتگوی ملی احزاب در آن برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: خانواده یکی از مهمترین ارکان و ابعاد جامعه است.

وی افزود: با توجه به شرایط جهانی و اجتماعی و فرهنگی و فضای خاص هر منطقه، خانواده در فراز و نشیب‌های مختلفی قرار گرفته است.

ابتکار عنوان کرد: نقشه راه و سیاست‌های کلان خانواده تدوین شده اما بعضا به دلیل شرایط خاص هر منطقه و استان، همگرایی لازم برای حفظ خانواده از آسیب‌های فراروی آنان آن‌طور که باید صورت نگرفته و نیازمند برگزاری گفتگوهای ملی هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده همچنین اذعان داشت: خانواده می‌تواند بهانه‌ای باشد تا همه نیروهای علاقمند به انقلاب و جمهوری اسلامی، اقوام و طوایف گرد هم آیند و درباره پیشگیری از آسیب‌های پیش روی خانواده بحث و تبادل نظر کنند.

وی افزود: نظام آموزشی فعلی به هیچ عنوان برای آموزش مهارت‌های زندگی کافی نیست و لازم است به‌منظور کاهش طلاق و پیشگیری از آسیب‌ها مشارکت ملی و همگرایی را بین تشکل‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی نهادینه کنیم تا در حوزه خانواده فعال شوند.

ابتکار با اشاره به دستاوردهای مثبت استان در زمینه بانوان و خانواده، افزود: مساله خانواده یک ضرورت است و برنامه زنان و خانواده باید در سطح استان تدوین شود.

در این نشست تعدادی از روسای طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی  به بیان مسائل و مشکلات بانوان در حوزه خانواده و نقش آفرینی آنان در جامعه پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز