خبرگزاری کار ایران

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا:

فعالیت جمعی و تشکیلاتی افراد را مجرب و آبدیده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۶۴۶

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نداشتن سبقه فعالیت جمعی و حزبی نقطه منفی وکلای ملت در مجلس و شوراهای اسلامی است گفت: فعالیت جمعی و تشکیلاتی افراد را مجرب و آبدیده می‌کند و تصمیمات اتخاذ شده آنها با پشتوانه فکری و تشکیلاتی به نسبت کمتر محل ایراد واقع می شود.

محمد پورحسن فعال سیاسی اصلاح طلب در تبریز در تحلیل انتخاب شهردار تبریز از سوی شورای شهر تبریز به خبرنگار"ایلنا" گفت: فرآیند انتخاب شهردار تبریز از همان بدو شروع کار شورای جدید معیوب بود به نحوی که  اعضای شورای شهر  خصوصا منتخبین لیست امید علیرغم توصیه‌ها و پیشنهادات بدون توجه به اصل شفافیت روند انتخاب شهردار را طوری به جلو بردند که امروز حداقل بدنه اصیل و وفادار اصلاح طلبی به آن نقد جدی دارند.

 وی با بیان این که نبود شفافیت در مسایل اجتماعی قطعا مخاطره آمیز خواهد بود، افزود: ما هر روز اخبار متعدد و متناقضی از برخی از اعضای شورای شهر می‌شنویم که ظاهرا به نسبت خبرنگار و گرایش سیاسی پایگاه خبری نوع و مضمون مصاحبه‌ها هم فرق می‌کند و این بر ابهامات مردم افزوده است.

 پورحسن تاکید کرد ما شنیده بودیم اعضای لیست امید در قالب صورتجلسه به کاندیدای واحدی رسیده اند ولی   روز انتخاب شهردار و اخبار یک روز قبل از انتخاب نشان داد ،صورتجلسات و تفاهم نامه ها و انتخاب شهردار با ۱۳ رای شعار و اخباری  بیش نبوده  و اگر بوده برخی از اعضا از آن عدول کرده اند.

وی با اشاره به این که طبق موازین حقوقی وکیل باید در امور مربوط به موکل غبطه و صلاح اورا رعایت نماید،انتخاب شهردار تبریز را مستثنا از این  قاعده ندانست و گفت: باید بین اجتهاد فردی و خواسته های موکلین سازگاری ایجاد کرد و در نهایت طبق آن قاعده حقوقی نظرات موکلین را در مباحث انتخابی و تقنینی لحاظ نمود.

این کارشناس حقوقی افزود: اصلاح طلبان هم در کوران انتخابات وهم در بازه زمانی  انتخاب شهردار به انحای مختلف خواسته های خودرا در قالب نامه و بیانیه اعلام کرده اند و می طلبد این خواسته ها ملحوظ نظر منتخبین لیست امید در شورای شهر قرار گیرد.

پورحسن ، نداشتن سبقه فعالیت جمعی و حزبی را نقطه منفی وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی برشمرد و گفت: فعالیت جمعی و تشکیلاتی افراد را مجرب و آبدیده می‌کند و تصمیمات اتخاذ شده آنها با پشتوانه فکری و تشکیلاتی به نسبت کمتر محل ایراد واقع می شود. اخلاق بسیار بدی بر فضای انتخاباتی حاکم شده است . به این نحو که برخی افراد در فصل انتخابات با توجه به گرایش به مردم لیست امید برای قرار گرفتن در آن به هر شیوه ای متوسل می شوند و در نهایت امر ودر موقع تصمیم گیری کمترین توجهی به عقبه فکری و و اکثریت طیفی که  به آنها رای داده اند ندارند.

وی در این رابطه عدم تمکین به خرد  جمعی و خواسته اکثریت شهروندان  را  باعث یاس و سرخوردگی دانست و گفت:  تمکین به رای و خرد جمعی و رعایت خواسته قاطبه موکلین یک هنر و و مطلوبیت اجتماعی است. کسانی که فاقد این هنر باشند و به اجتهاد و استنباط شخصی رجوع کنند با فشار افکار عمومی مواجه خواهند شد‌.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با نقد رویه اقلیت شورا که اصلاح طلبان را به سیاسی کار متهم می کنند ،گفت: فعالیت ها و اظهار نظر های برخی از اقلیت شورا نشان می دهد آنها اتفاقا با شعار فعالیت غیر سیاسی شورا و ایجاد اتحاد و وفاق کار هایی مغایر این مطالب را انجام می دهند و جلساتی که ساعاتی بعد از انتخاب شهردار انجام  دادند خلاف ادعای قبلی آنهاست.

وی در پایان گفت:  فضای رسانه ای امروز در کسری از دقیقه بیشتر فعالیت های افراد را در مقام قیاس قرار می‌دهد و مردم به راحتی در مقام تشخیص مواضع قرار می گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز