خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در آیین بازگشایی مدارس:

ارتباط بین مدرسه و صنعت برقرار شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۲۲۰

استاندار فارس گفت: باید در کنار تدریس ، بازدیدهای حضوری و علمی از صنعت ، کشاورزی و حوزه‌های دیگر برای دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی فراهم شود و این ارتباط بین مدرسه و صنعت و سایر حوزه ها برقرار شود.

به گزارش ایلنا،اسماعیل تبادار،در آیین بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه وظیفه آموزش و پرورش تنها آموزش نیست افزود: کشورهایی که هم پیشرفت اقتصادی و رفاهی بالا و هم مولفه‌های فرهنگی ، اخلاقی و اجتماعی برجسته‌ای را در سیستم خود فراهم کرده اند، سیر و بنیان اصلی آن را  از مدرسه بنا نهاده‌اند و به مدرسه توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

 استاندار فارس گفت: مهم ترین موضوع در علم اندوزی دانش‌آموزان، امر پرسشگری و توجه به خلاقیت و پویایی آنان است؛ بنابراین دانش آموزان باید در کسب علم پرسشگری را پیشه خود کنند.

تبادار با بیان اینکه آموزش و پرورش استان با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان فارس جایگاه خوبی را در کشور دارد ادامه داد: باید در کنار تدریس و آموزش کلاسیک دروس، دوره‌ها و بازدیدهای حضوری و علمی از صنعت ، کشاورزی و حوزه‌های دیگر برای دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی فراهم شود و این ارتباط بین مدرسه و صنعت و سایر حوزه ها برقرار شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در استان، کمبود و بحران آب است باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دانش‌آموزان در شهر و روستا از  اراضی و مجموعه‌های تولیدی کشاورزی بازدید کنند و در نتیجه  هر دانش‌آموز، خود رسانه‌ای برای درست مصرف کردن و صرفه‌جویی در آب می‌شود.

تبادار ادامه داد: شاید معیشت معلمان در وضعیت مناسبی نباشد اما مناعت‌طبع و اندیشه والای معلم سبب می‌شود معلمان هیچگاه در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز