خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندانهای کردستان اعلام کرد؛

کردستان پیشگام در کاهش درصد وقوع جرم درکشور/ مجازات جایگزینی برای حبس در زندان

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۱۷۳

مدیر کل زندان‌های کردستان با بیان اینکه کردستان یکی از امن ترین استان‌های کشور است، گفت: درصد وقوع جرم در کردستان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش ایلنا، اسحاق ابراهیمی در دیدار مقامات قضایی کامیاران، کاهش جمعیت کیفری زندانها را در گرو تعامل دوسویه و هدفمند میان زندانها و دستگاه قضا دانست و گفت: کنترل هدفمند جمعیت کیفری، یک ضرورت و اولویت در نظام قضایی کشور است که خوشبختانه این موضوع در استان کردستان به طور جدی در حال پیگیری می باشد. 

وی مجازات زندان را از هزینه‌برترین نوع مجازات دانست و اظهار داشت: نگهداری زندانیان و اجرای دقیق و موثر برنامه‌های اصلاحی و تربیتی از جمله برنامه‌های فرهنگی، اشتغالزایی و حرفه آموزی، آموزش و ... نیازمند تاسیسات، نیروی انسانی کارآمد و ... می باشد که این موضوع هزینه های زیادی را برای دولت به بار می آورد. 

ابراهیمی استفاده از مجازات های جایگزین حبس را راهکاری مناسب در جهت کاهش ورودی زندانها قلمداد نمود و بیان داشت: مجازات حبس در وهله اول باید به عنوان یکی از عوامل بازدارنده و رعب انگیز برای مجرمین مورد استفاده قرار گیرد و در آن دسته از جرائمی که خدشه‌ای به امنیت جامعه وارد نمی‌کند می‌توان از مجازات‌های جایگزین حبس که تمهیدات آن نیز در قانون جدید مجازات اسلامی و آئین دادرسی کیفری پیش‌بینی شده‌است استفاده کرد.

مدیرکل زندان‌های کردستان در حاشیه این مراسم،دستگاه قضا را حامی اصلی زندان‌ها و مراکز اصلاحی و تربیتی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه قضات و مسئولان قضایی استان مشکلات زندانها و زندانیان را از نزدیک مشاهده و درک کرده اند و قطعا می توانند در کاهش این مشکلات مثمرثمر واقع شوند. 

اعظمی رئیس دادگستری کامیاران هم در این نشست گفت: موضوع افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها همواره دغدغه مسئولان ارشد نظام است که علت این اتفاق را می‌توان در مشکلات اقتصادی، بیکاری، ضعف فرهنگی و اعتقادی، تعدد عناوین مجرمانه و ... دانست. 

رئیس دادگستری کامیاران همچنین از ظرفیت‌ های خوب قانون جدید مجازات اسلامی سخن به میان آورد و بیان داشت: ظرفیتهای بسیاری در این قانون لحاظ شده تا مجازات زندان گزینه اول در رسیدگی به جرایم نباشد که به این ترتیب کنترل و کاهش جمیعت کیفری در زندانها و کاهش ورودی ها به این مراکز را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز