خبرگزاری کار ایران

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی قم:

سهل انگاری مسافر باعث حادثه در قم شد/ 20کشته ومجروح در مسافرخانه آفتاب

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۴۸۱

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان قم گفت: روز گذشته در یک واحد اقامتی در این شهرستان با باز گذاشتن شیر گاز توسط یک مسافر باعث انفجار شد.

به گزارش ایلنا، علی رضایی با اعلام این خبر اظهار داشت:حوالی ظهر روز گذشته انفجار گاز در خانه مسافر آفتاب واقع در کوچه آبشار در رو به روی صحن جواد الائمه حرم حضرت معصومه در قم باعث وقوع حادثه‌ای دلخراش شد که متأسفانه 5 نفر کشته و 15 نفر مجروح شدند.

رضایی افزود: این خانه مسافر با درجه کیفی دو دارای مجوز از اداره‌ کل‌میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری قم است و بر‌اساس گزارش‌های آتش‌نشانی تمام استاندارد‌های لازم در این واحد اقامتی رعایت شده و سهل‌انگاری یکی از مسافران باعث وقوع این حادثه دلخراش شده‌است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه پیش از این نیز در قم شاهد وقوع حادثه‌ای مشابه بودیم که باز گذاشتن شیرگاز در یک واحد اقامتی از سوی یکی از مسافران باعث وقوع انفجار شده بود، به همه مسافران زائران و گردشگران توصیه می‌شود در هنگام اقامت در واحد‌های اقامتی موارد ایمنی را در هنگام استفاده از وسایل برقی و گازی رعایت کنند.
 
رضایی گفت: مسافران در صورت بروز هرگونه مشکل در وسایل برقی و گازی هتل خودسرانه نسبت به تعمیر و رفع عیب وسایل اقدام نکنند بلکه حتما موضوع را با مدیریت و کارکنان هتل در میان بگذارند.
 
معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری قم اضافه کرد: کارشناسان این اداره‌کل همواره در بازدید و سرکشی از واحد‌های اقامتی استاندارد‌های لازم را بررسی می‌کنند با این حال مسافرانی که در هتل اقامت دارند در صورت مشاهده هرگونه موارد غیراستاندارد در مراکز اقامتی مراتب را به این اداره‌کل اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز