خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان :

آمادگی شرکت آب و فاضلاب زنجان برای تامین آب مورد نیاز صنایع از محل پساب فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۲۰۱

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از آمادگی شرکت آب و فاضلاب شهری برای تامین آب مورد نیاز صنایع در استان از محل پساب فاضلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی امروز پنج شنبه (30شهریور) با بیان اینکه قراردادهای بسته شده با بخش خصوصی دارای ویژگی برد- برد است، افزود: دولت با واگذاری این امور به بخش خصوصی از محدودیت های اعتبارات رهایی یافته و بخش خصوصی نیز از منبع آب مطمئن و پایدار استفاده می کند.

جزء قاسمی، بخش صنعت را یکی از مصرف کنندگان عمده آب در کشور معرفی کرد و خاطر نشان شد: با استفاده از ظرفیت پساب تولیدی در تصفیه خانه های استان می توان علاوه بر اینکه مطمئن‌ترین و پایدارترین منبع آب را در اختیار صنایع قرار داد، از اتلاف بی رویه آب سالم در صنایع نیز جلوگیری کرده و پساب را جایگزین آن ساخت.

وی، با اشاره به اینکه تصفیه خانه شهر زنجان در حال حاضر به تنهایی سالانه 10 میلیون متر مکعب پساب تولید می‌کند، گفت: این پساب می‌تواند به راحتی در بخش صنعت و برای صنایع رده های الف و ب که حساسیت بالایی در مصارف آب ندارند، صنایعی نظیر فولاد، ریخته گری، پتروشیمی و صنایع روی مورد استفاده قرار گیرد که علاوه بر جلوگیری از اتلاف آب سالم و پاک در این صنایع از آلودگی محیط زیست نیز به نحو چشمگیری جلوگیری کند.

رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به تدوین دستورالعمل‌های ویژه برای مشارکت بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید و  ارائه مشوق های فراوان در این زمینه گفت: وزارت نیرو بعنوان وزارتخانه پیشرو در تحقق اصل 44 قانون اساسی در مشارکت دادن بخش خصوصی وارد عمل شده است.

وی گفت: در حال حاضر با تولید پساب فاضلاب به میزان 377 لیتر در ثانیه در استان زنجان آمادگی داریم 28 درصد از آب مورد نیاز صنایع در استان زنجان را تامین کنیم که در افق طرح این رقم به 50 درصد نیز خواهد رسید.

گفتنی است طبق آمار اعلامی،صنایع استان زنجان به میزان 1367 لیتر بر ثانیه آب مصرف میکنند که با جایگزینی پساب صنعتی با آب شرب می توان گام های  بزرگی در تامین آب مورد نیاز شهروندان برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز