خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کارگران قم مطرح کرد:

ضرورت بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی پیش از شروع کار

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۶۴۵

سخنگوی تشکلات کارگری استان قم، بر ضرورت بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی پیش از شروع کار تأکید کرد و گفت: نباید شاهد وقوع حادثه باشیم و بعد از آن نظارت ها شروع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، عباس شیری، در همایش انتخابات کارگران و استادکاران کاشی کار و سنگ کار استان قم که با حضور بیش از ۵۰۰کارگر و استادکار قمی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس، در مسجد رضائیه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه های ما بحث ایمنی و بهداشت کارگران ساختمانی است که باید مورد توجه جدی مسئولان مربوطه باشد.

سخنگوی کارگران قم با انتقاد از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: سؤال ما از جناب آقای دکتر ربیعی وزیر محترم کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که چرا باید شرایطی ایجاد شود که حادثه ای برای کارگران ایجاد شود و بعد نظارت صورت گیرد؟ 

وی افزود: انتظار ما از ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ها این است که تدابیری اتخاذ کنند تا کارگاه های ساختمانی پیش از شروع کار، مورد بازرسی قرار گیرند تا در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، تذکرات لازم را دریافت کنند.

شیری خاطرنشان کرد: در سال های دورتر، استان قم در حوادث ناشی از کار ساختمانی، آماری بسیار بالا داشت و  بین استان‌ها مختلف کشور داراری رتبه یک بود اما با تلاش‌هایی که این چند سال گذشته صورت گرفت، رتبه قم از یک به رتبه دوازدهم رسید اما متأسفانه با حوادثی که در سال جاری رخ داد، این آمار دوباره بالا رفت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مطالبه جدی کارگران ساختمانی، جلوگیری از فعالیت غیرقانونی اتباع بیگانه است، گفت: طبق ماده ۱۲۱ قانون کار، در جایی که کارگران ایرانی توانایی فعالیت و کار دارند، کارفرما حق بکارگیری اتباع بیگانه را ندارد اما متأسفانه بعضا اداره کل کار استان، بدون ملاحظه کارت اشتغال برای اتباع بیگانه صادر می کند.

سخنگوی کارگران قم در پایان با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران گفت: چرا در مواقعی شاهدیم که کارگری از حداقل‌ها بهره‌مند نیست اما برخی نجومی‌بگیرند.امیدواریم با اتخاذ تدابیری، این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز