خبرگزاری کار ایران

با تلاش ماموران پلیس فتا صورت گرفت؛

بازداشت زوج کلاهبردار اینترنتی در رشت

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۰۰۰

زوج جوانی که در فضای مجازی بیش از 3 هزار دلار کلاهبرداری کرده بودند به دام پلیس افتادند.

به گزارش ایلنا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان گفت : این زوج جوان کلاهبردار در یک شبکه‌اجتماعی تلفن‌های‌همراه با ارسال آگهی استخدام راننده و بادیگارد در کشورهای‌تایلند و فرانسه از شهروندان 3 هزار و 200 دلار کلاهبرداری کرده بودند که با تلاش ماموران پلیس فتا دستگیر شدند.

سرهنگ ایرج محمدخانی افزود : زن 35 ساله اهل مشهد و مرد 34 ساله اهل رودبار ، که هر دو ساکن رشت بودند در ازای پرداخت مبلغ معینی به مدیر کانال‌های پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی، اعتماد کاربران را جلب کرده و با فریب آنها کلاهبرداری می‌کردند.  

وی اضافه کرد : زن کلاهبردار با حکم قضایی در خانه اش در رشت دستگیر شد و مرد که در خارج از کشور به سر می‌برد، پس از بازگشت به کشور و هنگام ورود به خانه‌اش در رشت دستگیر و به مراجع‌قضایی‌تحویل داده شدند.

رئیس پلیس فتا گیلان به شهروندان توصیه کرد به تبلیغ آگهی استخدام کانالهای غیرمجاز و نامعتبر در پیام رسانه‌ای موبایلی به هیچ عنوان اعتماد نکنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی، مورد را به نشانی اینترنتی پلیس فتا  www.Cyberpolice.ir و یا پست الکترونیک Gfata@police.ir  گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز