خبرگزاری کار ایران

شیراز آماده استقبال از مهر / آموزش 10 هزار راننده سرویس مدارس

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۶۸۴

سرپرست شهرداری شیراز با اشاره به همزمانی رویدادهای فرهنگی و مذهبی در ابتدای فصل پاییز گفت:شیراز برای استقبال از ماه مهر، بازگشایی مدارس، آغاز هفته دفاع مقدس و شروع ماه محرم کاملاً آماده است.

به گزارش ایلنا، محمدحسن اسدی با بیان این مطلب که تمامی موارد مربوط به ایمن‌سازی و بهسازی معابر شهر، شست‌وشو و پاک‌سازی سیما و منظر عمومی شهر و ... در کارگروه‌های تشکیل شده بررسی و انجام شده است، گفت: طبق رسم هر سال، از 25 شهریورماه تا پایان اولین هفته مهرماه هیچ‌گونه عملیات حفاری در سطح شهر انجام نمی‌شود و از دیگر دستگاه‌های خدمات رسان شهری از جمله آب، برق، گاز و پیمانکاران آن‌ها نیز درخواست شده است که ضمن خودداری از حفاری جدید، چنانچه عملیات حفاری نیمه‌کاره در دست اقدام دارند آن را تکمیل یا ترمیم کنند.

سرپرست شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: کوچک‌سازی و ایمن‌سازی پروژه‌های عمرانی به ویژه موارد مورد مسیر مدارس و آموزشگاه‌ها، بهسازی خط‌کشی‌های عابر پیاده، ساماندهی پل‌های هوایی، رفع نواقص تابلوهای راهنمای شهری و علائم هشداردهنده در خیابان‌ها، بهبود آسفالت معابر، تجدید خط‌کشی‌ها به ویژه در شریان‌های اصلی و معابر مقابل مدارس و محل تردد دسته‌های عزاداری، کنترل تردد سرویس‌های مدارس از طریق دوربین‌های نظارتی سطح شهر و ... از جمله اقداماتی است که شهرداری شیراز همه ساله در آستانه بازگشایی مدارس انجام می‌دهد؛ در کنار همه‌ این موارد، کار‌شناسان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز مسائل ایمنی و وسایل اطفای حریق مدارس را بررسی و برای آغاز سال تحصیلی آماده کرده‌اند .

وی افزود: حدود 10 هزار راننده سرویس مدارس نیز تحت آموزش‌های تخصصی استاندارد قرار گرفته و به هرکدام 12 ساعت آموزش ارائه شده است.

اسدی با اشاره به افزایش تقاضای سفرهای درون شهری و ترافیک معابر در روزهای آغازین مهر اظهار داشت: امسال با تکمیل خطوط قطار شهری و بهره‌برداری از تعداد بیشتری از ایستگاه‌های مترو، شاهد تسهیل و تسریع در جابه‌جایی همشهریان هستیم و از طرفی با تقویت سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی شهر و به کارگیری اتوبوس‌های پشتیبانی در محورهای پرتردد انتظار داریم با همکاری شهروندان در استفاده از وسایل نقلیه عمومی و عدم استفاده از خودروی شخصی، در روزهای آغازین سال تحصیلی جدید، شاهد تردد آسان، روان و بدون مشکل در سطح شهر باشیم.

وی با بیان این مطلب که مجموعه شهرداری با توجه به حیطه وسیع و گسترده خدماتی خود، وظایف عدیده‌ای را در مناسبت‌های مختلف بر عهده دارد گفت: در آستانه بازگشایی مدارس، حتی ساماندهی فضای سبز اطراف مدارس، جمع‌آوری شاخ و برگ‌های خشک و شکسته درختان و ترمیم یا قطع کردن درختان بیمار و آفت‌زده اطراف مدارس نیز در بخش‌های ستاد استقبال از مهر دیده شده و توسط کارشناسان حوزه خدمات شهری در دست انجام است.

سرپرست شهرداری شیراز بر لزوم همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهری، تأکید کرد و یادآور شد: انتظار داریم با آمادگی و هماهنگی همه نهادها، شهر به شکل مطلوبی میزبان ماه مهر و رویدادهای مهم آن باشد. اسدی همچنین ضمن اشاره به نقش همدلی مردم در برپایی هرچه بهتر این رویدادها اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و نیاز برخی دانش آموزان، سراهای فرهنگ مهربانی شهرداری شیراز، پذیرای احسان و نیکوکاری شهروندان شریف شیرازی هستند. همشهریان می‌توانند لوازم تحریر، لباس، کفش و اقلام اهدایی خود را از طریق سراهای فرهنگ مهربانی به دست دانش آموزان نیازمند برسانند که در این راستا مرکز 137 شهرداری نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و ارائه نشانی سراهای فرهنگ مهربانی در مناطق مختلف است./

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز