خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تشریح جزئیات انتخاب شهردار شهر سوق کهگیلویه/ یک عضو شورا در دادگاه به شهردار رای داد

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۶۴۰

عضو شورای‌شهر سوق شهرستان‌کهگیلویه با تشریح چگونگی انتخاب شهردار این شهر، اظهار داشت: شب گذشته ساعت 23 و 30 دقیقه و با حضور نیروهای‌انتظامی، نماینده فرماندار کهگیلویه ، رئیس‌شورای حل اختلاف، معتمدین‌محلی و برخی از اعضای شورای اسلامی این شهر انتخاب شد.

" سید ستار تقوی " در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از یاسوج گفت: روز گذشته ساعت 18 و 20 دقیقه نشست شورای شهر سوق برای انتخاب شهردار این شهر برگزار و بدلیل برخی حساسیت ها و اختلاف سلیقه های پیش آمده، رئیس پلیس امنیت نیروی انتظامی از رئیس شورای اسلامی شهر خواست که انتخاب شهردار به بعد از ماه های محرم و صفر موکول شود.

وی با بیان اینکه وقتی نشست انتخاب شهردار شروع و شاکری رئیس شورای اسلامی شهر سوق دیدگاه رئیس پلیس امنیت انتظامی را طرح کرد ما نیز موافقت کردیم، خاطرنشان کرد: البته من و آقای رشیدی با این پیشنهاد موافقت کرده اما آقایان شاکری، حسینی و پیکری با این پیشنهاد موافقت نکردند.

این عضو شورای اسلامی شهر سوق با طرح این سئوال که واقعا نمی‌دانم چرا این آقایان پیشنهاد رئیس پلیس امنیت نیروی انتظامی را رد کردند؟ ادامه داد: ما بعنوان گروه اقلیت از اکثریت خواستیم زمان بیشتری به نامزدهای شهرداری سوق داده تا اعضای شورا نیز راجع به گزینه ها بهتر بتوانند تصمیم گیری کنند اما نمی دانم چرا گروه اکثریت حرف ما را قبول نکردند.

تقوی افزود: وقتی اختلاف سلایق شدت گرفت و کمی سر و صداها بالا گرفت من بعنوان اعتراض جلسه را ترک و صورتجلسه ای را که تنظیم کرده بودند را نیز امضا نکردم و امروز متوجه شدم که صورتجلسه نوشته شده در نشست شبانه گم شده است.

وی گفت: تنش و اختلاف سلیقه بین آقایان پیکری و رشیدی بالا گرفت و پدر آقای رشیدی و آقای سید قادر سعیدی بعنوان رئیس شورای حل اختلاف نیز به شورا آمدند تا تنش ها بیشتر نشود.

عضو شورای شهر سوق شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد از ادامه تنش ها و حضور اعضای شورای اسلامی این شهر در دادگاه خبرداد و اظهارداشت: امروز از ساعت 10 صبح تا ساعت 13 در دادگاه بودیم تا اختلاف سلیقه ها کنار گذاشته شود.

تقوی گفت: در دادگاه نیز بعد از رایزنی هایی که صورت گرفت آقای رشیدی یکی از اعضای شورای شهر سوق که شب گذشته صورتجلسه را امضا نکرده بود و به گزینه شهردار گروه اکثریت رای نداده بود امروز رای داد و صورتجلسه را امضا نمود.

وی افزود: صورتجلسه انتخاب شهردار سوق اکنون با چهار امضاء به فرمانداری ارسال و البته بنده امضا نکرده و به شهردار پیشنهادی رای ندادم.

عضو شورای شهر سوق شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد، دلیل رای ندادن خود را نداشتن اطلاعات کافی از گزینه گروه اکثریت عنوان و تصریح کرد: بنده با رای مردم انتخاب و فردا باید پاسخگوی همین مردم باشم.

تقوی گفت: متاسفانه همکاران ما در شورای شهر سوق اجازه ندادند که بتوانیم برروی گزینه های دیگری نیز مطالعه و شرایطی را ایجاد کردند که برای همه جای سوال و تعجب دارد.

وی تاکید کرد که آقای رشیدی عضو شورای شهر سوق در دادگاه به گزینه پیشنهادی گروه اکثریت رای داده است.

از سویی رئیس شورای اسلامی شهر سوق نیز باتایید تنش اولین نشست انتخاب شهردار این شهر، اظهارداشت: متاسفانه تنش ها بالا گرفت اما منجر به درگیری نشد.

" شاکری " گفت:  تنش بین آقایان رشیدی و پیکری دوعضو شورای شهر سوق در نشست انتخاب شهردار این شهر صورت گرفت و البته به درگیری ختم نشد اما سبب شکایت کشی و حضور آنان در دادگاه گردید.

وی با بیان اینکه ساعت 10 صبح امروز اعضای شورای شهر سوق در دادگاه حضور داشتند، ادامه داد: ساعت 13 امروز نیز درگیری بین آنان به صلح انجامید و هیچگونه درگیری نیز صورت نگرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر سوق در پاسخ به این سوال که گفته می شود صورتجلسه در این نشست پاره شده است؟ هم یادآورشد: من ندیدم صورتجلسه پاره شود اما نمی دانم سرانجام آن هم چه شد.

شاکری گفت: آقای رشیدی در دادگاه رای نداد و در اتاق شورا و بدلیل رایزنی هایی که پدر وی که از معتمدین محلی است با وی انجام داد به گزینه شهرداری سوق رای مثبت داد.

وی افزود: آقای عیسی غندی بعنوان شهردار سوق با چهار رای مثبت و یک رای ممتنع به فرمانداری کهگیلویه معرفی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سوق در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که هیچگونه درگیری بین اعضای شورای این شهر نبوده و آنچه اتفاق افتاده تنها یک سوء تفاهم بوده که در دادگاه ختم به خیر شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، شهر سوق یکی از شهرهای شهرستان کهگیلویه بوده که با یاسوج مرکز استان حدود 230 کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز