خبرگزاری کار ایران

نماینده بویراحمد و دنا در گفت‌وگو با ایلنا:

پتروشیمی، ناجی بویراحمد است/ با مدیرانی که سنگ‌اندازی کنند، به شدت برخورد می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۸۹۹

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌ها شعار توسعه استان با استفاده از صنایع نفت و گاز سر داده شد و بالاخره توانستیم سرمایه‌گذاری پیدا کنیم که بواسطه فعالیت او بتوانیم از سهم خودمان از نفت و گاز بهره ببریم.

غلام محمد زارعی در گفت و گو با ایلنا از یاسوج، با بیان اینکه سالها در زمینه استفاده از منابع و پتانسیل های استان بویژه در حوزه نفت و گاز فقط شعار دادیم، افزود: امروز هم با شعار دادن و حرف زدن نمی توانیم حتی یک پله خودمان را صعود دهیم یا در جدول شاخص های توسعه کشور در جایگاه بهتری بایستیم.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های نفت و گاز در استان برای توسعه شهرستان های بویراحمد و دنا در حد یک آرزو بود اما امروز شاهدیم که این رویای شیرین و آرزوی زیبای مردم مرکز استان در قالب «مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد» محقق می شود.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چندین لوله انتقال گاز صادراتی و مصرفی غرب کشور از شهرستان های بویراحمد و دنا می گذرد، بیان کرد: در طول این سال‌ها چه استفاده‌ای از این خطوط لوله کردیم؟ اگر امروز هم از آنها استفاده نکنیم باز هم عقب می افتیم و استان های دیگر بیکار ننشته اند ببینند ما کی دلمان بخواهد، پتروشیمی بزنیم و صنایع پایین دست نفت و گاز ایجاد کنیم.

زارعی خاطرنشان کرد: حالا بعد از سالها مجموعه استان به این همدلی رسیده است که یک مجتمع پتروشیمی در شهرستان بویراحمد احداث شود و با توجه به اینکه دولت دیگر مجاز به سرمایه گذاری نیست باید از ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی بهره می بردیم.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز اشاره کرد و به استاندار جدید نیز تبریک گفت و اظهار کرد: آقای دکتر احمدی ادامه دهنده سیاست های دولت تدبیر و امید در استان خواهند بود و با شناختی که از ایشان دارم توسعه استان بویژه با گسترش صنایع و استفاده از پتانسیل های نفت و گاز ، قطعا همچون گذشته و بلکه با شتاب بیشتری پیگیری خواهد شد.

زارعی افزود: در زمینه پتروشیمی بویراحمد، هم دکتر احمدی سابقه فعالیت در وزارت نفت را دارند و هم ویژگی های این پروژه در ایجاد اشتغال، جذب سرمایه خارجی و توسعه صنعتی کشور موجب می شود که نگاه مثبتی به آن در تیم مدیریت استان ایجاد شود و همچون سابق دولت تدبیر و امید بزرگترین حامی ایجاد پتروشیمی در شهرستان بویراحمد باشد.

وی با بیان اینکه دغدغه ما در زمینه پتروشیمی بویراحمد، وجود یک سرمایه گذار پای کار بود که هم به لحاظ توان مالی و هم تجربه انجام فعالیت های صنعتی جایگاه ویژه ای داشته باشد، اظهار کرد: خوشبختانه سرمایه گذار ایرانی پتروشیمی بویراحمد هم امتحان پس داده و کارآزموده است و هم بومی است و دغدغه توسعه استان را دارد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از به نتیجه رسیدن فایناس بین المللی پروژه خبر داد و تصریح کرد: پتروشیمی بویراحمد از سوی وزارت صنعت و معدن به بانک مرکزی به عنوان طرح اولویت دار ملی معرفی شد تا شرایط برای جذب فاینانس خارجی پروژه فراهم شود.

زارعی بااشاره به اینکه مجوز خوراک پروژه هم که از دغدغه های ما برای پیشرفت کار بود، در مراحل نهایی شدن است، گفت: قطعا پتروشیمی بویراحمد با ویژگی هایی که دارد ناجی توسعه مرکز استان خواهد بود و بسیاری از مباحث مربوط به اشتغال، بیکاری، صادرات و غیره در استان را تکان می دهد.

وی ابراز کرد: پروژه 73 هزار میلیاردی پتروشیمی بویراحمد را می توان انقلاب اشتغال در مرکز استان دانست که هم در مرحله ساخت و هم در مرحله بهره برداری حجم عظیمی از شغل را برای جوانان متخصص و جویای کار استان ایجاد می کند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد» پس از بهره برداری بیش از 5 هزار شغل مستقیم ایجاد می کند، عنوان کرد: چنین حجمی از اشتغالزایی در مرکز استان تاکنون سابقه نداشته و به خاطر همین ویژگی هاست که این مجتمع پتروشیمی عظیم ترین و بزرگترین پتروشیمی احداث شده توسط بخش خصوصی در کشور لقب می گیرد.

زارعی، احداث پتروشیمی بویراحمد را خواست مردم و مسئولان استان دانست و با بیان اینکه مردم استقبال و حمایتشان را از احداث این طرح نشان داده اند، افزود: پتروشیمی بویراحمد بسیاری از شاخص هایی که استان در آن با مشکل مواجه است را جابجا می کند با این پروژه حجم عظیمی از سرمایه خارجی جذب می شود و پس از بهره برداری هم در حوزه صادرات و تجارت خارجی برای کهگیلویه و بویراحمد محاسن فراوانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: حالا پروژه با این عظمت قرار است احداث شود و قرار باشد مدیری یا نهادی که دغدغه توسعه و اشتغال را ندارند، فرآیندکار را گرفتار بروکراسی کنند و یا با مانع تراشی سعی کنند که مقابل احداث این طرح سنگ اندازی کنند، قطعا با این مدیران به شدت برخورد می کنم و اجازه نمی‌دهم کسی جلوی انقلاب توسعه ای بویراحمد و دنا را بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز