خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

پیش‌بینی‌های رئیس سازمان محیط زیست درباره بحران آب احساسی و مبالغه‌آمیز است

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۷۷۴

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان گفت: برای حل مشکلات زیست‌محیطی مرتبط با بحران آب باید برنامه مدون ارائه و از کلی‌گویی و مبالغه‌ پرهیز شود.

رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در لرستان با بیان اینکه بسیاری از مطالبی که این روزها در فضای مجازی درباره آب ارائه می‌شود، پایه علمی و کارشناسی نداشته و مبالغه‌آمیز است، درباره بحران کم‌آبی در کشور اظهار داشت: کمبود آب در ایران یک موضوع جدید و ناشناخته‌ای نیست، بلکه کم آبی یکی از ویژگی‌های ذاتی و هیدرولوژیکی ایران است و بارها در متون تاریخی، باستانی و شاهنامه نیز به آن اشاره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان درباره سخنان تکان‌دهنده رییس سازمان محیط زیست کشور درباره مرگ سرزمین افزود: بسیاری از آمار و ارقام‌های ارائه شده درباره بحران آب غیرواقعی و پیش‌بینی‌های رئیس سازمان محیط زیست احساسی و مبالغه‌آمیز است.

وی تصریح کرد: عیسی کلانتری به‌لحاظ جایگاه مدیریتی در کشور در مقام سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی کلان و تصمیم‌گیری است و برای حل مساله و مشکلات زیست‌محیطی مرتبط با بحران آب باید برنامه مدون داده وارانه طریق نماید نه اینکه به یک سری حرف های کلی مبالغه آمیز بسنده کند.

میرزایی درباره اینکه از زمان هخامنشیان و ساسانیان تا حدود 35 سال پیش از منابع  آبی کشور اضافه برداشت،  نداشته‌ایم، بیان داشت: مقایسه گذشته‌های دور و نیاز آبی آنان با جمعیت فعلی قیاس باطلی است، ضمن اینکه همه بحران آب مربوط به 35 سال گذشته نیست بلکه در سال 1347 به‌علت اضافه برداشت‌ها حدود 15 دشت‌ممنوعه در کشور وجود داشته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان درباره  اینکه گفته می‌شود در مدت 35 سال گذشته تاکنون 120 میلیارد متر مکعب آب‌های شیرین فسیلی با عمر صدها هزار سال را مصرف کرده‌ایم، اظهار داشت: این مطالب غیرکارشناسی است زیرا اولا منشا آب‌های فسیل نزولات جوی نیست و تجدید ناپذیرند و آب‌هایی هستند که میلیون‌ها سال قبل زمان تشکیل سازند‌های زمین‌شناسی بین لایه‌های رسوبی محبوس شده‌اند و در اعماق زیاد قرار دارند به همین دلیل این آب‌ها شور و املاح آنها بسیار بالاست.

وی تصریح کرد: در ایران اطلاعات چندانی از آب‌های فسیلی و موقعیت و محل جغرافیایی آنها در دست نیست و از گذشته تاکنون حتی یک قطره از آب‌های فسیل در ایران برداشت نشده است.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز