خبرگزاری کار ایران

فرماندار ویژه چابهار خواستار شد؛

ضرورت کاهش تعرفه‌های پرواز برای رونق ‌گردشگری سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۵۸۶

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار گفت: نرخ بالای تعرفه پروازهای چابهار سبب کاهش ورود گردشگران شده و به‌منظور جذب گردشگران در شهرستان چابهار و سیستان و بلوچستان نیازمند کاهش تعرفه پروازهای چابهار هستیم.

به گزارش ایلنا، سیستان و بلوچستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های عظیمی در زمینه جذب گردشگر داشته که بسیاری از این جاذبه ها ثبت جهانی شده‌است‌ ،با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان در سال 96 به عنوان مقصد گردشگری  شناخته شده ، زیرساخت ها و اقدامات فراوانی به منظور تحقق شعار گردشگری در استان صورت گرفته‌است.

سواحل بکر مکران و بندر چابهار به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری در استان محسوب می‌شود اما متاسفانه نرخ بالای تعرفه های پرواز به چابهار از سایر نقاط کشور ، سبب کاهش استقبال و گلایه گردشگران برای سفر به این استان پهناور و شهرستان چابهار شده‌است.

ایوب درویشی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مسیر هوایی چابهار طولانی ترین مسیر از تهران و اکثر نقاط کشور محسوب می‌شود تخصیص یارانه و تسهیلات ویژه از سوی دولت به‌منظور کاهش تعرفه های پرواز به چابهار لازمه توسعه گردشگری در چابهار و استان می باشد .

وی افزود: پیگیری های جدی و مکاتبات فروانی توسط استاندار و فرمانداری چابهار بمنظور کاهش نرخ تعرفه های پرواز چابهار صورت گرفته است و با توجه به طولانی بودن مسیر پروازی چابهار از اکثر نقاط کشور ، کاهش نرخ تعرفه های پروازی باید در دستور کار دولت قرارگیرد.

درویشی عنوان کرد: برخی از پروازهای چابهار از  طریق سازمان منطقه آزاد رزرو می‌شود اما کافی نیست و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد .

 فرماندار ویژه چابهار  تصریح کرد: زیرساخت‌های گردشگری کوتاه مدت و بلند مدتی به‌منظور جذب گردشگران و تحقق شعار گردشگری سال 96 ، در شهرستان چابهار صورت گرفته‌است.

درویشی افزود: سال گذشته حدود 300 هزار گردشگر وارد شهرستان چابهار شدند و با وجود برخی نارسایی ها و نواقص استقبال خوبی از سوی گردشگران صورت گرفت که در تلاشیم تا تمامی نواقص مرتفع گردد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اذعان داشت: فرودگاه بین المللی چابهار در زمینی به مساحت 2 هزار و 800  هکتار جانمایی و تعیین و تکلیف شده و در شرف آغاز عملیات اجرایی آن هستیم .

فرماندار ویژه چابهار عنوان کرد: پروژه خط راه آهن چابهار به زاهدان فعال بوده و 100  کیلومتر از آن آماده ریل گذاری شده و تاثیر به سزایی در ترانزیت و جابجایی مسافران خواهد داشت.

وی با اشاره به اقامت گردشگران و مسافران در چابهار گفت: 8 هتل به‌منظور اقامت مسافران در چابهار موجود است و یک هتل5 ستاره دیگر هم در دست اجراست.

وی افزود:  کمپ اقامتی که از گذشته در چابهار وجود داشته به دلیل عدم حفاظت و نگهداری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری چابهار  تخریب شده است ازین رو نیازمند کمپ های اقامتی کوتاه مدت در چابهار هستیم.

وی با اشاره به وجود جاذبه های گردشگری فراوان در چابهار ،تاکید کرد: در تلاشیم تا با حمایت آژانس های هواپیمایی و تورگردان ها و استفاده از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بخشی از زیرساخت های گردشگری تامین شود.

گزارش خبری : فائقه راغی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز