خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کشور مطرح کرد:

نارضایتی‌های اجتماعی عامل ایجاد بحران‌های سیاسی و امنیتی در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۴۹۳

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با تاکید به اینکه نارضایتی‌های اجتماعی باعث به وجود آمدن بحران‌های سیاسی و امنیتی در کشور می‌شوند، تصریح کرد: از طرف دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌توانند زندگی اخلاقی انسان را نیز مختل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تقی رستم‌وندی در جلسه کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی لرستان ضمن اشاره به لطمات اقتصادی ناشی از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: معلول شدن 30 تا 40 هزار نفر در سال بر اثر تصادفات رانندگی و همچنین خسارات مالی مستقیم و غیرمستقیم برگرفته از اعتیاد که نزدیک به 16 درصد تولید ناخالص کشور است از جمله لطمات اقتصادی ناشی از آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: از دو سال گذشته تاکنون بنابر سفارش مقام معظم رهبری همه مسئولان اجتماعی‌کشور برای کاهش آسیب‌های این حوزه بسیج شدند که در تمام سطوح مدیریتی عزم جدی به وجود آمد.

رستم‌وندی با بیان اینکه در سال 95 برخی از نشانه‌های اثربخشی کاهش‌های اجتماعی در کشور دیده شد، عنوان کرد: کاهش 10 درصدی پرونده‌های دعاوی خانواده، کاهش 1 درصدی طلاق‌های توافقی، کاهش 15 درصدی نزاع و شرارت، کاهش 7 درصدی قتل، کاهش 4 درصدی پرونده‌های تجاوز به املاک و اراضی از جمله شاخص‌های اثربخشی آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته بوده است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم استان‌ها در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعال باشند، باید مطالعات دقیق محلی مانند شناخت بافت جمعیتی و فرهنگی، شناخت روابط اجتماعی و .. را انجام داد.

وی با یادآوری اینکه در زمینه آسیب‌های اجتماعی به برنامه جامع بلندمدت در قالب برش‌های استانی و شهرستانی نیاز است، گفت: باید تلاش شود که در این زمینه از الگوهای تشکل‌های اجتماعی و جمعیتی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی موفق بوده است، کمک گرفت.

انتهای پیام/
کرم ملک آسا
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز