خبرگزاری کار ایران

رونمایی از پروژه اقتصاد مقاومتی سیماک در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۰۰۸

مراسم رونمایی از طرح اقتصاد مقاومتی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در استان فارس، صبح روز سه‌شنبه، 21 شهریورماه در محل اداره کل پست این استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در مراسم رونمایی از طرح اقتصاد مقاومتی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) که با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی؛ معاونان استاندار، فرماندار شیراز و شماری از رؤسای ادارات استان فارس برگزار شد، احمدرضا واعظ‌‌‌پور، مدیرکل پست استان، درباره اهمیت زیرپروژه‌های 3 و 4 طرح سیماک که به «استقرار زیرساخت نرم افزاری دانش‌بنیان و یکپارچه برای مدیریت املاک» و «عملیاتی سازی استعلامات میان دستگاهی اماکن و املاک» اختصاص دارد، سخن گفت و گزارشی را از روند پیشرفت پروژه‌های شرکت ملی پست در سطح استان ارایه کرد.

سپس ساسان تاجگردون، رییس سازمان برنامه و بودجه استان فارس از مسؤولان استانی و مجریان طرح سیماک به سبب پیشرفت مطلوب در اجرای این پروژه تشکر کرد.  

دیگر سخنران این مراسم، یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس بود که از برگزاری جلسات متعدد با مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع بهره‌برداری از سامانه سیماک خبر داد و گفت: به منظور تأمین زیرساخت‌های بهره‌برداری از این سامانه در دهیاری و شهرداری‌های استان، بودجه‌ای معادل 14 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

در ادامه مراسم حیدر عالیشوندی، فرماندار شیراز، همکاری کامل فرمانداری این شهرستان با اداره کل پست و دفاتر امور روستایی برای تجهیز کلیه ادارات شهرستان به زیرساخت نرم‌افزاری سیماک را مورد تأکید قرار داد.

همچنین، علی همتی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از آماده بودن زیرساخت‌های لازم برای استقرار سامانه سیماک در این استان خبر داد.

سیدعلی‌نقی طبیب لقمانی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس نیز از آمادگی 2 هزار دهیاری استان برای اجرای طرح سیماک یاد کرد و گفت: تعامل سازنده میان دفتر امور روستایی و اداره‌کل پست موحب شده است که پروژه سیماک با جدیت آغاز شده و امور اجرایی آن به خوبی پیگیری شود.

در ادامه محسن شکوری‌مقدم، مدیر دفتر مجری طرح اقتصاد مقاومتی سیماک در کشور با ارایه پاورپوینتی به حاضران، یکپارچگی و اشتراک‌گذاری اطلاعات املاک؛ قانونمندی و بهینه‌سازی فرایندهای مرتبط با اماکن و املاک؛ اعمال مدیریت و نظارت بر فرایند صدور مجوزها؛ قطع ارتباط ارباب رجوع و کارکنان ادارات؛ به حداقل رسیدن رفت و آمدها؛ و امکان ارزیابی و مقایسه عملکرد دستگاه‌ها و استان‌ها در حوزه املاک را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح سیماک در کشور دانست و به تشریح محتوای زیرپروژه‌های این طرح ملی پرداخت.

سخنران دیگر، الهی، معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات استان فارس بود که در سخنان خود به نقش سیماک در کاهش فساد مالی و اداری در حوزه املاک اشاره کرد و گفت: این پروژه می‌تواند به بهبود اوضاع اقتصادی و ارتقای سطح رفاه عمومی  و افزایش بهره‌وری کمک کند.

او تصریح کرد: سیماک، کار اداره کل اطلاعات به عنوان یک دستگاه نظارتی را آسان و کامل می‌کند.

آخرین سخنران مراسم، حسین مهری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی بود که ضمن تشکر از کلیه مسؤولان استان و را به سبب عملیاتی‌سازی طرح سیماک گفت: روش‌های سنتی در اداره اماکن و املاک کارآمد نیستند و باید روش‌های نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات را جایگزین آنها کرد.

او افزود: سیماک نمونه‌ای از بکارگیری روش‌های نوین است که علاوه بر تسهیل کارها و افزایش رضایتمندی جامعه، هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهد و با ایجاد دسترسی مناسب به اطلاعات اماکن و املاک، به ایجاد شفافیت در این حوزه یاری می‌رساند.

مهری با اشاره به سه رکن اساسی اطلاعات که شامل هویت شخص، هویت مکان‌ و هویت پول و کسب و کار است، از کلیه دستگاههای اجرایی خواست که همکاری لازم برای یکسان‌سازی و در اختیار گذاشتن این اطلاعات را به عمل آورند و از طرح سیماک که گامی بلند برای یکپارچه‌سازی، به اشتراک گذاری و شفاف‌سازی اطلاعات اماکن و املاک است، پشتیبانی کنند.  

همزمان با رونمایی از طرح سیماک در استان فارس، کارگاه آموزشی و دفتر هماهنگی پروژه (PCO) سیماک نیز در محل اداره‌کل پست استان افتتاح شد.  

طرح اقتصاد مقاومتی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) ازجمله مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و از طرح‌های اولویت دار این ستاد است که تاکنون در 10 استان کشور ازجمله البرز، ایلام،  فارس، کرمان، گیلان، گلستان و لرستان  رونمایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز