خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد:

پیوست فرهنگی برای طرح‌های عمرانی تهیه شود

اعضای شورای اسلامی شهر لامرد و سرپرست شهرداری با سرهنگ عبدالله‌زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، سرهنگ عبدالله‌زاده در نشست با اعضای شورای شهر لامرد و سرپرست شهرداری گفت: مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری درباره تهیه پیوست فرهنگی دارند که شورا و شهرداری می‌بایست در کنار طرح‌های عمرانی به مسائل فرهنگی هم توجه داشته باشند و طرح‌های عمرانی شهر دارای یک پیوست فرهنگی باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد ضمن تاکید بر همکاری سپاه، شورا و شهرداری در برنامه‌های فرهنگی افزود: هدف بایستی پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشد که همه در این راستا فعالیت داریم و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهر می‌توانند در برنامه‌ها و طرح‌ها به شورا و شهرداری کمک کنند.

سرهنگ عبدالله‌زاده در ادامه گفت: هفته دفاع مقدس را در پیش رو داریم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را نباید در هیچ زمانی فراموش کرد که ان شاالله با همکاری شورا و شهرداری بتوانیم برنامه‌هایی را به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: اختلاف سلیقه نباید مانع پیشرفت و توسعه شهرستان شود و هدف همه ما باید خدمت به مردم باشد و از این فرصت برای توسعه و پیشرفت شهرستان استفاده کنیم.

در ادامه محمد جمالی رئیس شورای شهر لامرد بر همکاری سپاه و شورای شهر لامرد تاکید کرد و گفت: شهر با همدلی مردم و مدیران ساخته می‌شود و سلیقه‌های مختلف در شهر به پیشرفت کمک می‌کند و باتوجه به اینکه افق روشنی برای شهرستان لامرد پیش‌بینی شده است که از این شورا از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه شهر استفاده خواهد کرد.

وی بیان کرد: هدف همه مسئولان شهری؛ اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت شهر است و شورای دوره گذشته همکاری بسیار خوبی با سپاه داشته است و اعضای شورای پنجم، مدیون خون شهدا و ایثارگران هستند و تکریم از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان را وظیفه خود می‌دانند و در برنامه‌های هفته دفاع مقدس و دیگر برنامه های فرهنگی با ناحیه مقاومت بسیج همکاری خواهند کرد.

خلیل بهادر عضو شورای شهر لامرد با بیان اینکه توسعه مراکز فرهنگی در سطح شهر جزء برنامه های شورای پنجم است ، گفت: برخی از فضاهای خالی پارک‌های شهر را می‌توان برای راه اندازی کتابخانه‌های کوچک و ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد که غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان نقش موثری در کاهش آسیب‌ها دارد.

همچنین لیلا بهزادی در ادامه این نشست گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی از حوزه فرهنگی جدا نیست و شورای شهر به دلیل ارتباط با مردم دارای ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی دارد که کارشناسان و فعالان اجتماعی می‌توانند به شورای پنجم مشاوره دهند تا اقدامات تاثیرگذاری در این زمینه انجام شود.

این عضو شورای شهر لامرد تصریح کرد: بانوان در مسائل فرهنگی حضوری فعال دارند که از پتانسیل آنان می توان در بسیاری از برنامه های فرهنگی استفاده کرد.

در ادامه صفری عضو شورای شهر لامرد با اشاره به اینکه شورا علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی نیز وظایف فرهنگی را برعهده دارد، گفت: نیروهای جهادی و مخلص در شهر لامرد باید در برنامه‌های فرهنگی بکار گرفته شوند و از تمامی ظرفیت‌ها برای کیفی‌سازی برنامه‌های فرهنگی استفاده شود.

در پایان مقرر شد تا فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهری لامرد در نشستی با شورای شهر به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خود در زمینه مسائل فرهنگی بپردازند.

کد خبر : ۵۳۴۸۷۳