خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد:

حاضرم برای دستگیری سارقان گچساران اسلحه بدست بگیرم/ بدنبال راهکارهای عملی کاهش زندانیان استان هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۳۵۸

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این استان، استانی ولایتمدار و دارای امنیت مثال زدنی است، اظهار داشت: برخی اوقات اتفاقاتی مانند سرقت از طلافروشی گچساران نیز پیش می‌آید که برای دستگیری سارقان آن، حاضرم اسلحه به دست گرفته و درخط مقدم دستگیری آنان باشم.

به گزارش‌ایلنا از یاسوج،"حجت الاسلام غلامرضا مزارعی" در آیین آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتفاق ناگواری در سرقت طلافروشی گچساران رخ داد سبب نگرانی و تاسف همگان‌شده و بعنوان یک قاضی قول می‌دهم که برای سارقان و قاتلان آن پدر و فرزند، اشد مجازات را درخواست و اجرایی کنم.

وی با اظهار تاسف از اینکه عده‌ای انگشت شمار می‌خواهند امنیت استان آرام و امنی چون استان کهگیلویه و بویراحمد را برهم بزنند، یادآورشد: ما بعنوان دستگاه قضایی این اجازه را نخواهیم داد که عده‌ای اخلالگر بخواهند فضای آرام این استان را برهم بزنند.

کپر و آلونک بهتر از زندان است

این مسئول قضایی با تشریح وظایف دستگاه قضایی و اقدامات این دستگاه در استان، اظهار داشت: زندان عوارض جسمانی متعدد دارد و باید بپذیریم که کپر و آلونک از زندان بهتر است.

 وی گفت: هر کسی چاقو و چماق و قمه کشی کند قطعا جایش زندان است، چون اخلالگر بوده و استان را ناامن می‌کند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود طایفه‌ای را بخاطر بحث بر روی زمینی که می‌شود براحتی آن راحل و فصل کرد، یادآور شد: زندان عوارض جسمانی متعددی دارد و مثل خانه هم نیست.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: درست است سازمان زندان ها تلاش‌های فراوانی برای سالم‌سازی زندان ها انجام داده اما بپذیریم یک کپر و آلونک بهتر از زندان است.

مزارعی با اشاره به اینکه علاقه ای برای بازدید از زندان‌ها ندارد, اظهار داشت: ما برحسب وظیفه شغلی ناگریز هستیم برخی اوقات از زندان‌ها سر بزنیم و رغبتی برای این بازدیدها نداریم.

وی گفت: زندان جای مناسبی نیست و همه ما این را نیز می‌دانیم و البته باید اقدامات جدیدی برای کاهش آمارهای جمعیت زندانیان اندیشیده شود.

برخی به تعهدات شان در جشن گلریزان عمل نکردند 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از عمل نکردن برخی افراد برای پایبند نبودن به تعهدات شان در جشن گلریزان هم انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه برخی دوستان به تعهدات شان در جشن گلریزان عمل نکرده اند که انتظار داریم به تعهدات شان عمل کنند.

مزارعی با اشاره به اینکه متولیان استانی باید پیشتاز در امور مرتبط با زندانیان باشند, خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی متولی اشتغال و تولید نیست و باید مسوولان اقدامات جدی در این حوزه ها بکار ببندند.

وی گفت: امروز 43 نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد از زندان آزاد می شوند که اجر آزادی آنان از سوی پروردگار متعال داده خواهد شد.

بدنبال راهکارهای عملی کاهش زندانیان استان هستیم 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد باتاکیدبراینکه باید بدنبال کاهش آمارهای زندانیان در این استان بود, تصریح کرد: ما نیز بدنبال کاهش این آمارها بوده و بطورحتم جایگزین های حبس را افزایش خواهیم داد.

مزارعی گفت: از اینکه آمار زندانیان کهگیلویه و بویراحمد بالا باشد خوشحال نیستیم و بدون شک این آمارها با تدابیر جدید کاهش باید پیدا کند.

وی باتشریح برخی راهکارهای کاهش آمار زندانیان در کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: البته در این بین نیازمند همراهی مردم و دستگاههای اداری و غیراداری نیز هستیم تابتوانیم این آمارها را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز