خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر اصفهان:

شفاف‌سازی یک مسئله انتزاعی نیست/ دوچرخه‌سواری بانوان منع قانونی ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۳۳۲

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: قرار نیست در مورد منافع مردم با کسی تعارف کنیم، عملکرد مدیران شهری فارغ از دیدگاه سیاسی زیر تیغ شورای شهر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، مهدی مقدری امروز در نشست خبری اظهار کرد: در خصوص افزایش کرایه سرویس‌های مدارس سازمان تاکسیرانی پیشنهاد افزایش 15 درصدی را داده بود، اما شورا با افزایش 12 درصدی موافقت کرده است.

وی افزود: عدم شفافیت در بسیاری از حوزه‌های شهرداری موجب ایجاد بی‌اعتمادی میان مردم و مدیریت شهری شده است که راه حل آن از شفافیت می گذرد و اگر مردم به مدیریت شهری اعتمادی نداشته باشند قاعدتا حاضر به مشارکت در بحث های مدیریت شهری نیستند، اما شفافیت در امور شورا و شهرداری اصفهان برای شورای پنجم موضوعی جدی است که قطعا شعار و وعده پوچ نبوده است.

سخنگوی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: شفاف سازی یک مسئله انتزاعی نیست و در دانش مدیریت امروز ساز و کار عملیاتی دارد. به همین دلیل پیشنهاد کردیم طبق قانون مذاکرات شورا زنده برای مردم پخش شود. این پیشنهاد جدی است. هئیت رییسه منعی ندیده و بحث موضوعات نرم افزاری و سخت افزاری آن پیگیری می‌شود. چرا که معتقد هستیم مردم پیشران تغییرات روبه بهبود هستند و فکر می‌کنیم متخصصان، سمن‌ها و اصحاب رسانه می‌توانند رابطه میان شهروندان و مدیران شهری باشند.

مقدری تاکید کرد: قرار نیست در مورد منافع مردم با کسی تعارف کنیم، عملکرد مدیران شهری فارغ از دیدگاه سیاسی زیر تیغ شورای شهر خواهد بود هرچند که شورای پنجم به لحاظ تفکر سیاسی یک دست است، اما به صورت دوره ای مباحث نظارت و شفاف سازی را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی به تشکیل کمیسیون شفافیت در شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق آیین نامه ماده 91 هرگونه تاسیس یا تغییر در یک کمیسیون باید در یک کمیسیون مقدماتی بحث و بررسی شود و سپس در صحن علنی رای گیری شود و اکنون هفت عضو شورا پیگیر این مسئله هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وعده‌های خود را عملی کرده‌ایم و در زمینه بانوان دو رئیس کمیسیون شوراها را در دست گرفته اند، اظهار کرد: در خصوص دوچرخه سواری بانوان طبق نظر استاندار هیچ منع قانونی نداریم و باید تلاش کنیم مسائلی که جرم انگارانه نیست به تخلف بدل نکنیم.

مقدری تصریح کرد: باید فرهنگ دوچرخه سواری ارتقاء یابد؛ و این سئوال باید پاسخ داده شود که چرا سرانه استفاده از دوچرخه به 4 درصد کاهش یافته است؟ 

وی اظهار کرد: مجسمه کاوه از میدان آزادی به دلایل عمرانی مترو برداشته شد، اما در جای دیگری به کار گرفته نشد، اما شورای پنجم مصمم است تا کاوه به میدان آزادی برسد و بحث فضای بصری شهر اصفهان جدی تر از گذشته مطرح می شود. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در زمینه تخلفات فقط به تذکر در صحن شورا بسنده نمی‌کنیم و تخلف را تا حصول نتیجه پیش می‌بریم چراکه معتقد هستیم اگر به جرمی بر می‌خوریم نمی‌توانیم بگوییم برای آن قانون نیست. ما قصد داریم مصلحت اندیشی در خصوص تخلفات را کنار بگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز