خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

نیازمند بازآفرینی ارزش‌های دوران دفاع مقدس هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۱۰۵

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیازمند بازآفرینی آن ارزش ها در جامعه امروز هستیم.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه ستاد بزرگداشت‌هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس یکی از پرافتخار ترین تاریخ دوران کشورمان است که ارزش‌های اجتماعی بسیاری درون آن نهفته است که باید این ارزش ها به جامعه بویژه نسل جوان منتقل شود.

وی ادامه داد: باید با بهره مندی از روش ها و طرح ها و برنامه های جدید و استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان و مردمی کردن بزرگداشت این هفته ارزش های مورد نظر را احیا کنیم.

وی اظهار داشت: ایثار و از خود گذشتگی، صبر و بردباری ، همراهی و هم گرایی ، وحدت و انسجام، اقتصاد مقاومتی  و صدها نمونه دیگر ازجمله سرمایه هایی هستند که آن ها را در دوران دفاع مقدس استفاده کردیم  امروز بیشتر نیازمند احیا و بازآفرینی همان سرمایه ها در جامعه هستیم.

وی گفت: در راستای احیای ارزش های انقلاب و نظام  و دفاع مقدس همه مسئول هستیم و باید با جدیت آن را ترویج کنیم زیرا همان ارزش ها موجب حفاظت از کشور و  نظام شده و امنیت  امروز مدیون همان نگاه های ارزشمندانه بود.

رنجکش افزود: برگزاری نمایشگاه آثار دفاع مقدس طراحی های مناسب در فضاسازی های بیرونی و تبلیغات همچنین در کنار برگزاری همایشات و برنامه های فرهنگی و هنری مناسب با دوران دفاع مقدس نقش مهمی در انتقال مفاهیم توصیه شده در آن دوران پرافتخار دارد .

 وی از دستگاه های اجرایی شهرستان  خواست تا با پشتیبانی کامل از برنامه های هفته دفاع مقدس زمینه های این فرهنگسازی را فراهم و همکاری های لازم را با دست اندرکاران داشته باشند.

فرماندار آستارا گفت: پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران را مدیون ایثارگران و شهدا هستیم و دستگاه های اجرایی این شهرستان باید جهت برگزاری پر شور برنامه های هفته دفاع مقدس همت کنند.

وی ادامه داد: تنها با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی می توان آرمان ها و هدف های دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال داد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دفاع مقدس باید کتاب و مستند تصویری در آستارا تولید شود، اضافه کرد: در برنامه تولیدی می توان رشادت های رزمندگان آستارایی را توصیف کرد و گامی جهت بزرگداشت آنها برداشت.

رنجکش اظهار کرد: نمایشگاه دفاع مقدس با هدف ارائه ظرفیت های این حوزه نظیر تجهیزات نظامی و بخش های فرهنگی در هفته یاد شده برپا خواهد شد.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه شهرستان آستارا از ظرفیت های لازم برای اجرای همایش ها و برنامه های ملی برخوردار است، تصریح کرد: گیلان در حوزه ادبیات دفاع مقدس از استان های پیشروست و می توان از این ظرفیت برای برجسته سازی برنامه های فرهنگی حوزه دفاع مقدس استفاده کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: امنیت کشورمان را مدیون تفکر جهادی رزمندگان هستیم و باید قدردان تلاش های آنان باشیم.

ولی داداشی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای اجرای برنامه های هفته دفاع استفاده کرد، افزود: دانشجویان، هیات های ورزشی و مذهبی می توانند به پربار شدن این برنامه ها در حوزه های مختلف کمک کنند

وی اضافه کرد: برای تبیین ارزش های دفاع مقدس بین نسل جوان نباید از جنبش نرم افزاری و تولید فکر غافل شویم.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این جلسه از اجرای 98 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: پیاده روی خانوادگی، راه اندازی بیمارستان صحرایی به مدت یک هفته با حضور پزشکان متخصص از استان گیلان در روستای قره سو، نمایشگاه دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان آستارایی و برگزاری مسابقات ورزشی از مهم ترین برنامه های این هفته است

سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: هفته دفاع‌مقدس متعلق به سپاه نیست و تمام دستگاه‌های دولتی باید در اجرای برنامه های این هفته همت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز