خبرگزاری کار ایران

فرماندار ملارد مطرح کرد:

توجه به اکو توریسم،توسعه صنایع تبدیلی و حمایت از صنایع دستی، رمز شکوفایی روستاها

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۳۵۱

فرماندار ملارد گفت: با توجه مضاعف به اکو توریسم، تلاش برای توسعه صنایع تبدیلی و حمایت از صنایع دستی، روستاها با رونق و شکوفایی فزاینده تری همراه خواهند شد.

به‌گزارش‌ایلنا، بهمن‌خطیبی فرماندار ملارد در همایش‌مدیریت روستایی و نقش آن در اقتصاد مقاومتی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری و دهیاران روستاهای استان تهران در فرهنگسرایِ بعثتِ بخش صفا دشتِ شهرستان ملارد برگزار شد، با اشاره به لزوم نقش آفرینی هر چه بیشتر روستاها در تولید و اقتصاد کشور، اظهار داشت: تردیدی وجود ندارد که مبداء اصلی توسعه و شکوفایی کشور، از روستاها آغاز می شود و به واقع با توسعه روستایی،حصول پیشرفت در شهرها و کلانشهرها نیز تسهیل خواهد شد.

وی افزود: در شرایطی که امکانات مطلوبی در شهرها ایجاد شد لذا به تناسب آن فرصت های شغلی مقتضی تامین نشد و این عدم توازن میان امکانات و فرصت های شغلی در روستاها، باعث ظهور و بروز برخی نارسایی ها در این عرصه (روستاها) شد.

خطیبی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید،حمایت از روستاها به عنوان اولویتی ویژه در دستورکار قرار گرفته و افزایش چندین برابری پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به روستاها،گواهی است بر صحت صدق این ادعا و قطعا در سال های آتی شاهد رونق و شکوفایی هر چه بیشترِ جامعه روستایی در کشور خواهیم بود که روستاهای شهرستان ملارد نیز جزئی از آن به شمار می روند.

فرماندار ملارد گفت: شهرستان ملارد با 450 هزار نفر جمعیت و 930 کیلومتر مربع وسعت،از مهمترین حوزه های جغرافیایی استان تهران به شمار می رود که 63 روستا را در دل خود جای داده و از این میزان 30 روستا، بواسطه شورای بخش و بخشداری و 33 روستای دیگر نیز با مدیریت مستقیم دهیاری ها و شوراهای روستایی اداره می شوند.

وی افزود:این اعداد و ارقام موید ظرفیت های بالقوه شهرستان ملارد در عرصه روستایی است و امیدواریم روند حمایت از چنین مناطقی استمرار یابد و بخصوص انتظار می رود در ارتباط با دهستان اختر آباد،نگاه ویژه ای لحاظ شود.

توجه به اکو توریسم،توسعه صنایع تبدیلی و حمایت از صنایع دستی، رمز شکوفایی روستاها

خطیبی عنوان کرد:در این میان،دهستان اختر آباد،به عنوان یکی از بزرگ ترین دهستان های کشور، از حوزه های جغرافیایی کم برخوردارِ استان تهران محسوب می شود.

وی افزود:بر مبنای بررسی ها و ارزیابی های انجام شده،500 خانوار روستایی ساکن در این محدوده با برخورداری از 50 هزار دام سبک و 7 هزار دام سنگین بصورت عشایری،زندگی می کنند که با برنامه ریزی مناسب می توان از همین ظرفیت برای توسعه هر چه بیشتر استفاده کرد.

فرماندار ملارد گفت:نقش مدیریت روستایی و بخصوص دهیاری نیز نباید نادیده انگاشته شود و انتظار صرف و مطلق از دولت برای حصول توسعه روستایی منطقی به نظر نمی رسد و به واقع دولت و مدیریت روستایی،همگام و همسو با یکدیگر تکمیل کننده پازل توسعه و شکوفایی در چنین مناطق و حوزه های جغرافیایی خواهند بود.

وی در خاتمه یادآور شد:با توجه مضاعف به اکو توریسم،تلاش برای توسعه صنایع تبدیلی و حمایت از صنایع دستی،روستاها با رونق و شکوفایی فزاینده‌تری همراه خواهند شد و به اعتقاد بنده این سه مولفه، اضلاع اصلی تحقق شکوفایی و توسعه پایدار در روستاها را ترسیم می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز