خبرگزاری کار ایران

با تصویب هیات وزیران صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی آزادراه مشهد - چناران - قوچان

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۲۱۵

عملیات اجرایی مرحله نخست آزادراه مشهد - چناران - قوچان و بهره برداری از کنارگذر چناران با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در گلبهار آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این مراسم گفت: با تصویب هیات وزیران برای آغاز عملیات اجرایی آزادراه مشهد - چناران - قوچان با حضور وزیر راه اجرای آزادراه مشهد - چناران و قوچان به طول تقریبی 120 کیلومتر طراحی، مطالعات، آزادسازی مسیر، ساخت آزادراه و تاسیسات جانبی خاص، نگهداری و بهره برداری از آن قرارداد مشارکت امضا شد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: در گام نخست مقرر شد آزادراه مشهد - چناران به طول 53 کیلومتر با برآورد هزینه هفت هزار و 480 میلیارد ریال و مشارکت سازمان اقتصادی رضوی اجرا شود.

وی گفت: میزان سرمایه گذاری سازمان اقتصاد رضوی معادل 70 درصد و میزان سرمایه گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مرحله نخست این آزادراه 30 درصد است.

به گفته وی ساخت این آزادراه باعث بهبود کیفیت رفت و آمد، حل معضل ترافیک ورودی مشهد از سمت غرب، کاهش تصادفات و کاهش زمان سفر می شود.

وی افزود: آزادراه مشهد- چناران - قوچان در دو مرحله اجرا می شود. مرحله نخست حدفاصل مشهد - چناران به طول 53 کیلومتر امروز آغاز و شد. مرحله دوم این طرح حدفاصل چناران - قوچان به طول 67 کیلومتر و در دست مطالعه است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین به بهره برداری کنارگذر چناران به عنوان یکی از پروژه های هفته دولت که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری شد اشاره و بیان کرد: ساخت این کنارگذر معادل 42 کیلومتر راه اصلی سال 1394 آغاز شد و 140 میلیارد هزینه داشت.

چناران در فاصله 60 کیلومتری و قوچان در فاصله 125 کیلومتری شمال مشهد قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز