خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری گلستان خبرداد:

وقوع 24 قتل از ابتدای سال‌جاری تاکنون/ خشم آنی عامل قتل‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۴۲۵

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان از وقوع 24 قتل از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، هادی هاشمیان با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۴ قتل در استان به وقوع پیوسته که بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر این قتل‌ها بدون برنامه‌ریزی قبلی و به دنبال خشم آنی و ناتوانی در کنترل هیجان و عصبانیت رقم خورده است.
 
هاشمیان افزود: به‌ رغم کاهش شش‌درصدی ضرب‌ وجرح عمدی و هشت‌درصدی تهدید، تعداد پرونده‌های قتل در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است.
 
وی گفت: این آمار نشان می‌دهد آموختن مهارت‌های رفتاری و کنترل خشم یکی از نیازهای اساسی جامعه است که نیازمند برنامه‌ریزی و توجه متولیان امر است.
 
رئیس‌کل دادگستری گلستان در ادامه از برنامه‌های ویژه دادگستری برای ارتقای مهارت‌های رفتاری در سال ۹۶ خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها)، آموزش‌ و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری دوره‌های آموزشی کنترل هیجان و خشم و آشنایی با عواقب قانونی برخی رفتارهای هیجانی در مدارس، مساجد و خانه‌های فرهنگ ازجمله برنامه امسال دادگستری استان است.
 
هاشمیان افزود: در این طرح به‌صورت ویژه برای زندانیان، خانواده‌های آنان و افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد به سر می‌برند هم در نظر گرفته‌شده است.
 
رئیس‌کل دادگستری گلستان از تشکیل کارگروه کنترل و کاهش رفتارهای خشن در استان خبر داد و گفت: این کارگروه در نخستین گام، بانک اطلاعاتی از افراد سابقه‌دار را جمع‌آوری و پایش آن‌ها را آغاز کرده است.
 
هاشمیان افزود: در نشست‌هایی که با روحانیان شیعه و سنی استان داشتیم از آن‌ها برای کاهش جرائم در جامعه و ارتقای فرهنگ دینی افراد درخواست کمک کرده‌ایم.
 
وی از خانواده‌ها خواست به فرزندان خود مهارت‌های کنترل خشم را بیاموزند تا هم خودشان به دردسر نیفتند و هم به دیگران آسیب نرسانند.
 
 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز