خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده انتظامی البرز خبر داد:

آدم ربایی برای کلاهبرداری 2 میلیاردی در کرج

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۱۳۷

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری هشت نفر از اعضای باند آدم ربایی و جعل و کلاهبرداری با اعتراف به دو میلیارد ریال کلاهبرداری و سرقت خبر داد.

به گزارش‌ ایلنا،  سرهنگ "محمد کریم بیات" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده آدم ربایی از شعبه ۲۲ دادسرای عمومی و انقلاب کرج به پلیس آگاهی استان البرز، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم جنایی این پلیس قرار گرفت.
 بیات افزود: در تحقیقات اولیه از شاکی پرونده مشخص شد که در روز حادثه برای خرید مایحتاج روزانه از منزل خارج می‌شود که ناگهان سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید با زور و تهدید وی را سوار خودرو کرده و پس از ضرب وشتم و درگیری وی را به جای نامعلومی انتقال داده و او را در یک اتاق تاریک با دست و پا و چشم‌بسته زندانی می‌کنند.
 
جانشین رئیس پلیس البرز اضافه کرد: متهمان پس از گذشت چند روز از گروگان گیری، از وی اثر انگشت‌های زیادی را روی برگه‌های سفید گرفته و با توجه به اینکه به صورت مجردی زندگی می‌کرده با استفاده از دسته کلید به منزل وی رفته و تمامی اسناد و مدارک هویتی و مالکیتی او را به سرقت برده و پس از یک هفته او را ر‌ها می‌کنند.
 
بیات افزود: با توجه به برداشت مبلغ یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال به شیوه برداشت از حساب و ارائه وکالتنامه جعلی، استعلام از بانک‌های مربوطه انجام و مشخص شد که حساب‌های شاکی توسط دو نفر برداشت و به حساب فردی به نام «م-پ» واریز شده است.
 
جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز با بیان این که متهمان پس از انتقال وجوه بلافاصله حساب خود را خالی و تمامی آدرس‌های اعلامی آن‌ها به بانک نیز واهی بوده‌است اظهار داشت: این فرضیه که متهمان آدم ربایی با یک باند جاعل در اعمال مجرمانه خود همکاری می‌کنند قوت گرفت.
 
 بیات افزود: در تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که، در واقع باند مذکور متشکل از افراد آدم ربا و جاعل مدارک هستند که با استفاده از کارت ملی و شناسنامه شاکی با جعل کارت ملی وی و تصویر فردی همسن و سال او اقدام به تنظیم وکالتنامه‌های جعلی کرده و اموال وی شامل پول نقد، زمین و آپارتمان به مبلغ دو میلیارد ریال به نام متهمان ثبت شده است.
 
وی گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران دفترخانه‌ای که اقدام به ثبت اسناد جعلی می‌کرد شناسایی و از طریق متصدی دفتر یکی از افراد جاعل در تهران شناسایی و در چند عملیات پلیسی به همراه دو نفر دیگر از همدستانش دستگیر و اذعان داشتند که از هویت افراد آدم ربا اطلاعی ندارند.
 
این مقام انتظامی گفت: در ادامه، تحقیقات جهت شناسایی افراد آدم ربا، آغاز شد تا اینکه با اقدامات پلیسی و رد زنی‌های اطلاعاتی فردی به نام «م – پ» شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و طی اعترافات نامبرده سه نفر از همدستانش در تهران و دو نفردیگر نیز در شهر مشهد دستگیر شدند.
 
سرهنگ بیات اظهار داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر دو فقره آدم ربایی و کشف پیش دستانه آدم ربایی اعتراف کرده و گفتند که نقشه آدم ربایی صاحب خانه یکی از اعضای باند را نیز طرح ریزی کرده بودند و با بدست آوردن اسناد و مدارک مالکیت صاحب منزل، وکالتنامه جعلی تنظیم کرده و قصد داشتند تا در همان شب اعضای خانواده اش را با نقشه یکی پس از دیگری به سر قرار کشانده و پس از حبس در منزل و گرفتن اثر انگشت با همان وکالتنامه جعلی، آپارتمان را به نام خود ثبت کنند.
 
جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که متهمان با قرار بازداشت موقت برای روشن شدن زوایای پنهان و اعمال مجرمانه خود در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند گفت: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری و یا آدم ربایی قرار گرفته اند برای طرح شکایت به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز