خبرگزاری کار ایران

پژوهشگر دانشکده داروسازی اصفهان خبرداد:

مهار سلول‌های سرطان سینه با گیاه فرفیون

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۱۰۶

پژوهشگر دانشکده داروسازی و علوم دارویی اصفهان از مهار سلول‌های سرطان سینه با گیاه فرفیون خبرداد.

به گزارش ایلنا، پژوهشگر دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این طرح پژوهشی حاصل تلاش سیدوحید میرصفایی ریزی دکتری عمومی با راهنمایی استادان مصطفی قنادیان و محمود آقایی با شماره تحقیقاتی 393807 به ثبت رسیده است.
 
سیدوحید میرصفایی‌ریزی افزود: در نتایج حاصل از این پژوهش مشخص شد با ترکیبات جداشده از گیاه فرفیون، رشد و تولیدمثل سلول های سرطان سینه طریق جلوگیری از طریق پیش روی چرخه سلولی و القای آپوپتوزیس مهار شده است.
 
وی تیره فرفیون را از نظر درمان بیماری‌ها حائز اهمیت دانست و گفت: تاکنون ساختارهای شیمیایی زیادی از خانواده‌های این گیاه منتشر شده است.
 
این پژوهشگر علوم دارویی افزود: در ایران 70 گونه از این گیاه شناسایی شده که از بین آنها فرفیونEuphorbia sogdiana که در نواحی شمال شرقی ایران رشد می کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی فرفیون را در طب سنتی دارای کاربردهای تسکین عصبی، روماتیسمی و درمان دردهای کمر و همچنین آثار ضدالتهابی دانست و گفت: هدف از این مطالعه جداسازی و شناسایی ترکیبات موجود در این گیاه با هدف یافتن ترکیبات استروئیدی وتری ترپنوئیدی و بررسی و معرفی آنها برای مطالعات تکمیلی‌تر و احتمال طراحی ترکیبات نیمه سنتتیک واجد آثار قابل قبول در مقایسه با داروهای موجود بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز