خبرگزاری کار ایران

فرماندار سنندج مطرح کرد:

احیای صنعت اسب به اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۶۷۴

فرماندار سنندج خواستار حمایت همگانی بخش دولتی و خصوصی از برگزاری جشنواره ملی اسب کرد در این شهر شد.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم زارعی که در نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره سخن می گفت، با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی علاوه بر جنبه ورزشی، از نظر فرهنگی و گردشگری نیز اهمیت دارد، افزود: اینگونه جشنواره ها در ایجاد نشاط اجتماعی و توسعه فرهنگی و اشتغال‌زایی بسیار موثر است.

این دانش‌آموخته و مدیر سابق میراث فرهنگی با اشاره به پیوند عمیق ایرانیان و بویژه کردها با ورزش سوارکاری، افزود: ایرانیان اسب را محترم می شمردند و سوارکاری در تاریخ ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: کاوش‌های باستان شناسی در شمال ایران، دفن اسب در 900 سال پیش از میلاد، نشان از تکریم و احترام ویژه اسب در فرهنگ ایرانیان است.

وی با اشاره به انتقال"اسبچه خزر" به اروپا درتاریخ معاصر افزود:اسب در متون تاریخی ایرانیان مانند شاهنامه فردوسی و منابع دینی جایگاه ویژه ای دارد.

به گفته فرماندار سنندج، برگزاری جشنواره ملی اسب کرد می تواند در معرفی کردستان و پتانسیل های فرهنگی، گردشگری و ورزشی این استان به دیگر هموطنان تاثیر بسزایی داشته باشد و به احیای صنعت اسب و صنایع وابسته به آن و در نتیجه اشتغالزایی و توسعه اقتصادی منجر شود.

فرماندار سنندج تاکید کرد: برگزاری سالانه جشنواره اسب کرد به مدت سه روز، فرصت خوبی برای برند سازی گردشگری و ورزشی و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است و انتظار این است تمامی ارگانهای دولتی و بخش از این جشنواره حمایت کنند. 

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از برنامه های ورزشی، تاکید کرد: شورای شهر همواره از برنامه های فرهنگی و ورزشی حمایت کرده و بی گمان نسبت به برگزاری جشنواره ملی اسب کرد نیز بی تفاوت نخواهد بود.

جلال شریعتی افزود: برگزاری بازی‌های بومی محلی با اسب کرد نشان داد مردم کردستان با ورزش سوارکاری  پیوند دیرینه دارند و این ورزش در دل جامعه جاری است. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز گفت: بواسطه اهمیت تاریخی و گردشگری، ما از جشنواره های فرهنگی مرتبط با اسب حمایت می کنیم. وی از برگزارکنندگان خواست تا به مساله تبلیغات در این جشنواره را جدی بگیرند.

فیض الله پیری رئیس هیات سوارکاری کردستان هم در این جلسه گزارشی از نحوه برگزاری جشنواره ارائه و اهمیت و حجم وسیع برگزاری جشنواره اسب ملی کرد برا برای حاضران تشریح کرد. 

گفتنی است جشنواره ملی اسب کرد روزهای 16 تا 18 شهریور در استادیوم 15 هزارنفری گولان برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز