خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی ایلنا با اعضای شورای شهر رشت :

برای انتخاب شهردار عجله نداریم / ابهام در تغییر یک عضو شورای شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۳۶۶

به گفته دو تن از اعضای شورای شهر رشت عجله‌ای برای انتخاب شهردار رشت وجود ندارد .این در حالی است که در بسیاری از شهرهای کشور شهرداران جدید کار خود را از چند روز پیش در این نهاد آغاز کرده‌اند.

احمد رمضانپور نرگسی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در‌باره دلایل تاخیر انتخاب شهردار رشت گفت: یکی از علت‌ها شاید بررسی دقیق سوابق و روزمه افرادی است که به عنوان گزینه انتخابی شهرداری‌ رشت به شورای‌شهر معرفی شد‌ه‌اند، تا کنون نیز  رزومه 33 نفر را بررسی کردیم که از این تعداد 22 نفر به شورا آمدند و گزارش برنامه‌های خود را ارائه کردند.

وی در ادامه افزود: از این میان تعدادی نیز غیربومی بودند که یا به پیشنهاد خود و یا به دعوت یکی از اعضا به شورا معرفی شدند. برای نمونه هم می‌توان به شهرداران سابق کاشان ،قزوین و اصفهان  اشاره کرد.

عضو اصلاح‌طلب شورای‌شهر رشت اضافه‌کرد :قصد ما این است که بدون عجله و فشارهای  داخلی وخارجی کار انتخاب شهردار را انجام دهیم و به احتمال زیاد در رزوهای آینده از میان این 22 نفر ،4الی 5 نفر را که توانمندی بیشتری دارند انتخاب کرده و در نهایت یک نفر را به عنوان شهردار به مردم رشت معرفی می‌کنیم.

وی  با اشاره به اینکه در صورت نرسیدن به‌ اجماع سرپرستی برای شهرداری انتخاب می‌شود گفت:اگر ترکیب شورای‌شهر رشت مانند دیگر شهرها بود ظرف مدت بسیار کوتاهی کار انتخاب شهردار رشت به‌سامان می‌رسید اما در حال حاضر رسیدن به نتیجه‌نهایی  زمان‌بر است.

همکار دیگر رمضانپور در شورا نیز معتقد است:هیچ عجله‌ای برای تصمیم‌گیری در انتخاب شهردار جدید نداریم و در نظر داریم به دور از تصمیمات احساسی با یک خرد جمعی به نتیجه واحد برسیم.

جلال‌الدین محمد شکریه با اشاره به معیارهای انتخاب شهردار و با  بیان اینکه معیارها و نظرات در بین اعضا متفاوت است،افزود: از مهم‌ترین نکاتی که توسط اعضا به اجماع رسیده فعال بودن شهردار منتخب است.

عضو شورای‌شهر رشت افزود: تحصیلات مرتبط، سابقه مدیریتی ،اعتقاد به اجرای مصوبات شورا،فردی عمل نکردن و احترام به اعضای شورا از دیگر مواردی است که شهردار باید به آنها پایبند باشد.

شکریه با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت شغلی در بین پرسنل شهرداری از وظایف شهردار است اضافه‌کرد: پویا بودن شهرداری که صاحب سبک و نظر باشد و همچنین ارتباط آن با مدیران استانی و حس مسئولیت‌پذیری از آیتم‌هایی است که شهردار منتخب باید به آنها توجه داشته‌باشد.

شکریه که در حال حاضر رئیس اتاق اصناف رشت نیز هست در خصوص ترکیب‌ کمیسیون‌های شورای‌اسلامی‌شهر رشت نیز گفت: در این خصوص فرم‌هایی توزیع شد که بزودی اعضای شورا با توجه به درخواست‌هایشان ترکیب‌ها را مشخص خواهند کرد.

استعفا یا ابقا، کدامیک؟

از انتخاب شهردار که بگذریم یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در شورای شهر رشت موضوع دو شغله بودن جلال‌الدین محمد شکریه عضو شورای شهر رشت است که در همین گزارش خبری نیز با وی گفت وگو شده‌است.

در روزهای گذشته اخباری منتشر شد که بزودی یکی از اعضای شورای رشت به دلیل دو شغله بودن مجبور به استعفا خواهد شد .چرا که بر اساس قانون جدید عضویت همزمان این عضو شورا در  اتاق اصناف استان گیلان  منع قانونی دارد.

از طرف دیگر در صورت استعفای این عضو دو شغله شورا ، یکی از اعضای علی‌البدل شورا که‌ از قضا جزو لیست امید نیز هست بر صندلی شورای‌شهر رشت تکیه خواهد زد که به اعتقاد بسیاری این تغییر در ترکیب شورا، می‌تواند در انتخاب شهردار جدید تاثیر‌گذار باشد.

اگر چه رمضانپور نرگسی به این موضوع اعتقادی ندارد و بودن یا نبودن شکریه در ترکیب فعلی شورا را در انتخاب شهردار رشت تاثیر گذار نمی‌داند اما در این‌باره به خبرنگار ایلنا گفت: این قانون بعد از شمارش آرای انتخابات پنجم شوراهای شهر و روستا تصویب و اجرایی شد.یعنی در زمانی که‌ ایشان در انتخابات شرکت کرده و پس از آن رای آوردند، این قانون وجود نداشت و درست چند روز پس از شمارش آرا یعنی در پنجم خرداد این قانون به همگان اعلام شد. حال باید دید که آیا قانون عطف به ماسبق می‌شود یا خیر؟

وی همچنین گفت: حال باید منتظر  ماند و دید فرماندار محترم رشت به عنوان رئیس حوزه انتخابیه در این‌باره چه تصمیمی می‌گیرد و مراجع بالادستی ایشان چه حکمی را در این باره صادر می‌کنند. 

شکریه ،رئیس اتاق اصناف استان گیلان هم  در پاسخ به این مسئله و  پیرامون عدم امکان حضور همزمان وی در شورای شهر و اتاق اصناف گفت : این حواشی  احساسی و خارج از چهارچوب قانون است. هدفم تنها کمک به مجموعه شهرداری و شهروندان است و هر جا که حضور داشته باشم سعی می‌کنم  وظایف خودم را به نحو احسن انجام دهم./

 گزارش خبری : محسن احمدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز