خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور مطرح کرد:

کشور به مدیرانی نیاز دارد که از تلنگر دشمن نهراسند

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۸۵۳

انصاری گفت: متاسفانه در حوزه فساد وضعیت خوبی نداریم و حق خود مردم به مردم فروخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید انصاری با ذکر خاطره‌ای از دوران شهید رجایی اظهار داشت: کشور به مدیرانی نیاز دارد که از تلنگر دشمن نهراسند.

انصاری در جمع مدیران کهگیلویه و بویراحمد در سالن کنعانی یاسوج گفت: شهید رجایی معتقد بود که مدیرانی باید در دولت بکار گمارده شوند که تحمل پتک خوردن از دوست داشته باشند و از تلنگر دشمن نترسند.
 
وی با بیان اینکه شهید رجایی و باهنر حق زیادی بر گردن این انقلاب دارند, خاطرنشان کرد: ما نتوانستیم خلا مدیرانی چون شهید بهشتی, رجایی و باهنر را در حوزه مدیریتی پر بکنیم.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در کشور افزود: ظلم هایی فراوانی به شهید بهشتی شد و این ظلم ها بیشتر از ناحیه برخی داخلی‌ها بود نه مخالفان انقلاب ما.
 
وی گفت: هدف ما از برگزاری جشنواره شهید رجایی تقدیر از حکمرانان خوب دولتی است.
 
انصاری با بیان باید بدنبال حکمرانی خوب در عرصه‌های بین المللی باشیم, یادآور شد: با معیارهای بین‌المللی در برخورد با فساد فاصله‌های زیادی داریم.
 
وی مقدمه قانون اساسی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در مقدمه قانون اساسی آمده که دولت باید نقش راهگشایی را با استقرار حکمرانی خوب بعهده بگیرد.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در کشور گفت: هدف ما ازبرگزاری جشنواره شهید رجایی تقدیر از حکمرانان خوب دولتی است.
 
انصاری با بیان باید بدنبال حکمرانی خوب در عرصه های بین المللی باشیم, یادآور شد: با معیارهای بین المللی در برخورد با فساد فاصله‌های زیادی داریم.
 
وی با اشاره به اهمیت گذاشتن به وقت در دستگاه‌های دولتی, ادامه داد: متاسفانه در کشور ما هم به این مقوله ابتدایی اهمیت نمی دهیم و انتظار داریم مثل کشورهای پیشرفته باشیم.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در کشور گفت: آدم های قانونی و منظمی چون شهید بهشتی داشته‌ایم و اکنون آنان را در معیارهای اداری و چابکی‌ها فراموش کرده و بدنبال معیارهای دیگری هستیم.
 
انصاری با بیان اینکه دوره مدیریتی افرادی چون ما سر آمده است, اظهارداشت: از سر بد حادثه به اینجا آمده و اکنون باید مدیریت‌ها را برای جوانان امروزی و آینده کشور واگذار و انتخاب کنیم.
 
وی گفت: متوسط سن مدیریت کشور اکنون 48 سال است که براساس برنامه ششم باید سن مدیریت ها را هشت سال جوان‌تر بکنیم.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در کشور با اشاره به میدان دادن زنان در مسئولیت‌های اداری, ادامه داد: کمتر از 10 درصد زنان در میدان های مدیریتی حضور دارند.
 
انصاری افزود: حضور زنان در مسوولیت های مدیریتی منظم تر از اقایان است و جز آن دسته افرادی هستیم که موافق حضورزنان در ورزشگاهها هستم.
 
وی گفت: من معتقدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها می تواند از ناهنجاری ها جلوگیری کند و جو ورزشگاه‌ها را تغییر دهند.
 
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی در کشور بابیان اینکه براساس دستور ریاست جمهوری باید مدیریت های زنان را تا پایان دولت دوازدهم به 30 درصد برسانیم, ادامه داد: واگذاری این مسئولیت‌ها نیازمند عزم همگانی و انجام امور فرهنگی است.
 
انصاری گفت: متاسفانه در حوزه فساد وضعیت خوبی نداریم و حق خود مردم به مردم فروخته می‌شود.
 
وی با اشاره به برخی مصادیق فساد در دستگاه‌های دولتی, اظهارداشت: متاسفانه امروز بدون آشنا پیدا کردن کارهای اداری به جلو نمی رود و این شایسته نظام اداری ما نیست.
 
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی در کشور افزود: پرونده های کلان فساد اقتصادی بدلیل بی مراقبتی و بی توجهی از سطوح مدیریتی پایین دست است.
 
انصاری باخواندن پیامک هایی که برای تلفن همراه وی ارسال شده است, اصریح کرد: فساد در کشور عریان شده بگونه‌ای که در تغییر مشخصات شناسنامه‌ای هم وعده می دهند.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در کشور گفت: رعایت حقوق شهروندان در نظام اداری ضروری و اصلا نظام اداری برای همین حقوق شکل گرفته است .
 
انصاری بابیان اینکه نظام اداری باید بگونه ای باشد که نیازی به آشنا بازی نباشد, ادامه داد: اصلاح نظام اداری سهل ممتنع است.
 
وی افزود: اجرای برنامه اصلاح نظام اداری به سادگی میسور نبوده و نیازمند همراهی و عزم جدی تمامی مسئولان و کارشناسان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز