خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان راه داری خبر داد:

حذف 1500 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور/ کاهش تصادفات با ارتباط منطقی بین راه، انسان و خودرو

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۳۷۲

معاون دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری از حذف و آشکارسازی یک‌هزار و 500 نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این تعداد نقطه خطرآفرین در 220 هزار کیلومتر حذف شده است.

به گزارش ایلنا، فرهاد مهریاری تعداد نقاط حادثه خیز شناسایی شده محورهای پرتردد کشور را 3 هزار نقطه ذکر کرد و افزود: رفع این موانع جاده‌ای در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد.

وی ارتباط منطقی راه، انسان و خودرو را در کاهش تصادفات جاده‌ای موثر دانست و تصریح کرد: ارتباط دو سویه و منطقی راه با انسان و وسیله نقلیه در کاهش تصادفات جاده ای بسیار مهم است که باید در ایمن سازی راه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون دفتر ایمنی و حریم سازمان راه‌داری افزود: برای برقراری ارتباط بین این سه عامل در مقطع کنونی، لازم است که اصل میدان دید، اصل فرصت و تبعیت از منطق ادراک راننده، در ایمن سازی راه ها لحاظ شود.

وی افزود: رعایت این اصول از طریق مناسب سازی ، تعویض و حذف مناسب علائم جاده ای ممکن می شود.

مهریاری اظهار کرد: بررسی‌های میدانی نشان داده که در مشکلات موجود ایمنی راه ها، مطلوب دیدن این اصول، کار ایمن سازی راه ها را بهتر می‌کند.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرکرد نیز با اشاره به طرح مطالعاتی ساماندهی محور ورودی اصفهان - شهرکرد در حدفاصل تونل رخ تا حوزه استحفاظی شهرکرد، گفت: این طرح با هدف زیباسازی، آرامش بخشی ، توسعه و جذب گردشگر و ایجاد و نصب المان های مفاخر و مشاهیر و آثار کهن و باستانی چهارمحال و بختیاری انجام می شود.

علیرضا مالکی افزود: این طرح در وسعت 65 هکتار و بطول 30 کیلومتر در بین راه اصلی و مواصلاتی پرتردد جاده اصفهان - شهرکرد ساماندهی و ایجاد خواهد شد.

وی استان چهارمحال و بختیاری را یکی از قطب های توریستی بکر کشور عنوان کرد و توضیح داد: ساماندهی ورودی مرکز استان یک طرح ملی و پایلوت (آزمایشی) کشوری محسوب می شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرکرد افزود: با تمهیدات اندیشیده شده این طرح در دولت دوازدهم تکمیل و ساماندهی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز