خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز اعلام کرد:

655 پروژه نیمه تمام در شیراز وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۱۴۳

شهردار شیراز تعداد پروژه های شهرداری را درمجموع 655 پروژه برشمرد و گفت: از این تعداد 293پروژه بین 10 تا 50درصد و 362 پروژه بیش از 50درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار 288 پروژه بیش از یک میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، علیرضا پاک فطرت در آخرین نشست خبری خود به ارائه گزارش عملکرد در دوره هفت ساله شهرداری شیراز پرداخت.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته فراتر از برنامه ارائه شده به شورای چهارم فعالیت کرده است، گفت: بسیاری از برنامه ها، ازجمله مدیریت ارتفاعات، مدیریت حرائم، مدیریت پارک های بزرگ و احداث مرکز ماده 16 در برنامه ارائه شده به شورای چهارم پیش بینی نشده بود.

شهرداری بیش از 50هزار شغل به وجود آورده است

شهردار شیراز اشتغال را مهم ترین معضل جامعه خواند و افزود: اگر مشکل اشتغال را حل کنیم، بسیاری از معضلات روحی، روانی و اجتماعی حل خواهد شد و بزه کاهش خواهد یافت، دراین راستا شهرداری تاکنون 50هزار شغل به وجود آورده است و امیدواریم در دوره جدید کارگران مشغول در پروژه ها بیکار نشوند.

پاک فطرت با دفاع از عملکرد خود تأکید کرد: شهرداری جای گذران سال نیست برنامه ها باید روزآمد باشد و هر روز اتفاقی تازه و طرحی نو در شهرداری رقم بخورد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری ماهانه یک یا دو پروژه آماده افتتاح است، اعلام کرد: فهرست پروژه های نیمه تمام طی نامه ای به استاندار، معاونت مالی، رئیس شورای شهر و شهردار خواهد شد تا برای اتمام به موقع پروژه ها اقدام شود؛ همچنین برای اولین بار ریز طلب ها و بدهی های شهرداری به دقت استخراج شده و به دستگاه های مسئول تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه مصوب در شهرداری در سال 89، 400 میلیارد تومان، سرانه بودجه برای هر نفر 290هزار تومان و درصد بودجه عمرانی نسبت به کل بودجه 75درصد بوده است، عنوان کرد: در سال 96 بودجه شهرداری به 3200 میلیارد تومان، سرانه بودجه برای هر نفر به 2میلیون تومان و درصد بودجه عمرانی به کل بودجه به 82درصد افزایش یافت؛ همچنین بودجه سال 96، 31درصد به عوارض ساخت و ساز ساختمانی وابسته است که این میزان در سال89 بیش از 50درصد بوده است.

شهرداری شیراز مقام دوم جذب بودجه در کشور است

پاک فطرت ادامه داد: در زمان تحویل شهرداری، شیراز ازنظر بودجه حائز رتبه پنجم کشور بود و امروز پس از تهران و در مقام دوم قرار دارد.

وی با اعلام اینکه مطالبه شهرداری از دستگاه های اجرایی تا پایان سال 95، 150میلیارد تومان است، اذعان داشت: شهرداری تاکنون مبلغ 100میلیارد تومان  بابت سود پروژه اوراق مشارکت قطار شهری بابت سهم دولت پرداخت کرده است و  این میزان، مطالبه ما از دولت است.

طلب شهرداری بیش از چهارهزار میلیارد تومان است

شهردار شیراز 90 پروژه با ارزش 3800میلیارد تومان را قابل فروش خواند و تصریح کرد: 100میلیارد تومان در قالب سود اوراق، 150 میلیارد تومان بابت عوارض پروانه های ساختمانی، 700 میلیارد تومان وام و 300 میلیارد تومان به پیمانکاران و صاحبان املاک مورد مسیری بدهکاریم که به مرور در حال پرداخت است و در ردیف املاک در حال تهاتر نقد می شود؛ اما طلب های ما بیش از چهار هزارمیلیارد تومان است.

پاک فطرت همچنین درخصوص انتخاب مدیران و معاونت های شهرداری اذعان داشت: از میان معاونت ها فقط معاونت فرهنگی را با هماهنگی دستگاه های فرهنگی انتخاب کردم.

وی در همین راستا افزود: البته در این سالها همه انتخاب ها درست از آب در نمی آید و اگر دوباره شهردار می  شدم، حتماً 20درصد مدیران را جا به جا می کردم.

پاک فطرت بر ضرورت توسعه مترو در شهرداری آینده تأکید کرد و خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر آینده باید بیشترین بودجه را به توسعه مترو اختصاص دهد و خط دو حتماً باید طی دو سال آینده افتتاح شود.

وی در این راستا بیان داشت: تاکنون هفت ایستگاه خط دو تملک شده و فعالیت ها در این حوزه آغاز شده است؛ همچنین خط سه طراحی شده و آماده کلنگ زنی است.

پاک فطرت پس از مترو، توسعه فضاهای شهری را مهمترین وظیفه شهرداری آینده خواند و گفت: کارهای سخت افزاری و نرم افزاری را باید به صورت همزمان انجام داد و به سمت ساخت فضاهای شهری و شهر پیاده محور حرکت کرد.

وی انتقادهای مطرح شده درخصوص ایجاد مانع و مشکل برای شهردار بعدی را بی اساس خواند و اعلام کرد:  اگر مشکلی برای شهردار بعدی به وجود آورده ام، حاضرم با پول خودم مشکل را حل کنم.

پاک فطرت همچنین در پاسخ به انتقادها به بزرگ شدن بدنه شهرداری با بیان اینکه شهرداری هنوز به نیروی جدید نیاز دارد، گفت: تعداد نیروهای سازمانی شهرداری در چارت جدید سازمانی 3200 نفر برآورد شده است که باتوجه به سرعت ساخت و ساز و افزوده شدن بیش از پنج هزار هکتار به فضای شهری، اداره این فضاها دستکم در پایین ترین سطح به نگهبان نیاز دارد.

به گزارش ایلنا عبدالحمید معافیان، که با 13رأی قاطع شورا به عنوان شهردار شیراز انتخاب شده است، پس از علیرضا پاک فطرت فعالیت خود را آغاز می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز