خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان به ایلنا خبرداد:

مرمت 570 اثر تاریخی در دستورکار میراث فرهنگی اصفهان/تلاش در جهت تقویت زیر ساخت‌های گردشگری استان

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۹۳۱

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: مرمت 570 اثر تاریخی در این استان در دست کار قرار دارد.

فریدون اله یاری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با تایید این خبر اظهار داشت: از آغاز سالجاری تاکنون مرمت 570 اثر تاریخی در سراسر استان اصفهان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی این استان قرار گرفته است.

اله یاری افزود: آثاری مانند مجموعه‌های کاخ چهلستون، مجموعه کاخ فین کاشان، گنبد مسجد اصفهان، حمام معروف شیخ بهایی و قلعه خشتی قورتان که دومین قلعه باارزش خشتی در کشور است و بسیاری آثار تاریخی دیگر در این استان در دست مرمت قرار گرفته است.

مدیرکل‌میراث فرهنگی‌اصفهان عنوان‌کرد: هزینه مرمت این آثار ارزشمند تاریخی به لطف‌سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان اصفهان، منابع استانی و بودجه سازمان میراث فرهنگی تامین می‌شوند.

وی ادامه داد: شتاب برای مرمت آثار تاریخی در استان اصفهان فراتر از این حرف‌ها است و بیش از 250 اثر تاریخی این استان مانند مرمت برخی بناهای شخصی به بخش خصوصی واگذار شده است که باتلاش این بخش در جهت تقویت زیر ساخت ها و تاسیسات گردشگری اقدام می شود.

اله یاری تصریح کرد: با همکاری و میثاق با دستگاه های اجرایی نظیر شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اصفهان، کار مرمت و احیای بافت‌های تاریخی در شهرها و روستاها پیگیری می شود تا از این طریق روستاهای بوم گردی در سطح استان و سفره‌خانه و هتل‌های سنتی که باعث ایجاد مناطق گردشگری در این استان می‌شود، فعال شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز