خبرگزاری کار ایران

در اقدامی مردمی صورت گرفت؛

امضای طومار مهدی‌شهری‌ها برای دعوت از رئیس بنیاد مستضعفان

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۷۴۴

مردم مهدی‌شهر با امضای طوماری خواستار دعوت رسمی مسئولان شهرستان و استان از سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شدند تا از کارخانه تعطیل شده پاکریس مهدی‌شهر بازدید کند.

به گزارش خبرنگا ایلنا، احیای کارخانه تعطیل شده پاکریس مهدی‌شهر که روزگاری یکی از کارخانه های پررونق و فعال بود در این شهرستان و حتی استان بود، یکی از مهمترین مباحث و مطالبات مردم و مسئولان مهدی‌شهر است.
 
مردم مهدی‌شهر می‌گویند: یکی از ظرفیت‌هایی که در مهدی‌شهر ایجاد شده بود و خیلی از جوانان در آن مشغول کار بودند کارخانه پاکریس بود که الان بلاتکلیف مانده و کسی جوابگو نیست.
 
 آنها با تاکید بر اینکه سیاست‌های غلط در زمینه واردات بی‌رویه منسوجات و حذف یارانه‌های بخش تولید، باعث تعطیلی کارخانه شده است، گلایه دارند که چرا بسیاری از مسئولان برای بازدید کارخانه اقدام می‌کنند ولی برای راه‌اندازی و سروسامان دادن به نتیجه‌ای نمی‌رسند؟چرا از تولیدات داخلی حمایت نمی‌شود و چرا ما سعی نمی‌کنیم بهترین تولید کننده باشیم؟
 
مهدی‌شهری‌ها، بی تفاوتی و سوء مدیریت مسئولان بنیاد مستضعفان و بروز نبودن محصولات و بی کیفیتی دستگاه‌ها را موجب تعطیل شدن کارخانه می‌دانند و همچنین اذعان می‌کنند چون شرایط سختی پیش روی سرمایه گذاران می‌گذارند و نمی‌خواهند کارخانه واگذار شود، کارخانه بلا تکلیف مانده است.
 
بعد از بحث‌های مفصل مهدی‌شهری‌ها در خصوص لزوم احیای کارخانه تعطیل شده ریسندگی و بافندگی پاکریس که در تملک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است، مردم مهدیشهر با امضای طوماری خواستار حضور سعیدی‌کیا ریاست این سازمان در مهدی‌شهر شده تا از کارخانه پاکریس بازدید و از نزدیک در جریان ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال زایی که با راه‌اندازی مجدد این کارخانه تعطیل شده ایجاد خواهد شد، قرار گیرد.
 
در این طوماری که به امضای مردم و عشایر غیور شهرستان مهدی‌شهر رسیده و به امام جمعه مهدی‌شهر تحویل شده، حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی امام جمعه نیز در راستای این دعوت مردمی، برای دعوت از سعیدی‌کیا با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مکاتبه کرده اند و رونوشتی از آن را به استاندار سمنان و نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ارسال داشته است.
 
 در متن این طومار، از مسئولان و موثرین شهرستان و استان سمنان تقاضا شده تا نسبت به دعوت رسمی از سعیدی کیا ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اقدامات لازم را مبذول دارند تا آن جناب با حضور در مهدی‌شهر، شخصا از مجموعه شرکت ریسندگی و بافندگی پاکریس بازدید کرده و ان شاء الله در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال جهت احیاء و راه اندازی مجدد کارخانه دستورات و اقدامات لازم صورت پذیرد.
 
کارخانه نساجی پاکریس مهدی‌شهر با ۳۵ هکتار مساحت و ۱۲ هکتار فضای مسقف، سالیان متمادی محل اشتغال 4 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و 150 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در استان سمنان و خارج از استان بود که متاسفانه در چند سال اخیر این مجموعه بنا به دلایلی نامعلوم بلااستفاده مانده و در حال تخریب و فرسودگی روز افزون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز