خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس خبرداد:

مرمت خانه‌های قاجاری بافت تاریخی شیراز با اعتبار 800 میلیون ریالی

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۶۱۸

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از مرمت ۲ خانه تاریخی اوجی و صبوری واقع در بافت تاریخی- فرهنگی شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، مصیب امیری با اعلام این خبر اظهار داشت: به دلیل ارزشمندی این دو خانه تاریخی و ثبتی ضرورت مرمت این دو بنا در دستور کار قرار گرفت.
امیری در تشریح ویژگی‌های معماری این دو خانه قاجاری افزود: خانه صبوری به دلیل فرم معماری، دسترسی‌ها و پلکان‌های متعدد و مستقل، وجود بادگیر، حجاری ازاره‌های سنگی و استحکام و خانه اوجی در داشتن حجم زیاد تزئینات، بهترین نوع تزئینات و توجه به استفاده بهتر از فضا ویژه هستند. 
 مدیرکل میراث فرهنگی فارس در توضیح اقدمات مرمتی این دو بنا نیز اظهار داشت: در خانه اوجی اجرای مرمت سنگ ازاره‌های حیاط، مرمت داخلی اتاق‌ها، اجرای زیرساخت تاسیسات مورد نیاز داخل اتاق‌ها و در خانه صبوری مرمت و بازسازی سقف شیروانی و مرمت سقف و کف اتاق طبقه اول از جمله جزئیات این پروژه در حال انجام است. 
بنابر این گزارش امیری اعتبار تخصیص یافته برای مرمت این دو خانه تاریخی را 800 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی-طرح مشارکت اعلام کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطر نشان کرد: به منظور حفاظت و نگهداری از این دو بنا، خانه تاریخی اوجی در مرداد ماه 78 با شماره 2384 و خانه صبوری در تاریخ خرداد ماه 82 با شماره 8716 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز