خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز ژنتیک جنوب کشور خبرداد:

پیشگیری از تولد ۷۰۰ کودک معلول در شیراز

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۴۰۹

رئیس مرکز ژنتیک جنوب کشور گفت: با انجام آزمایش در مرکز ژنتیک پزشکی جنوب کشور در شیراز تاکنون از تولد بیش از 700 نوزاد معلول جلوگیری شده است.

به گزارش ایلنا، سید محمد باقر تابعی با اشاره به انجام آزمایش‌های ژنتیک و طرح غربالگری زوجین از 6 سال پیش در این مرکز گفت: تاکنون از به دنیا آمدن ۷۰۰ نوزاد معلول در شیراز جلوگیری شده است .

وی با اشاره به این که در این مرکز انواع آزمایش‌های ژنتیکی قبل و حین بارداری برای بانوان انجام می‌شود، افزود: انجام آزمایشات  تالاسمی، دوشن، هموفیلی، نقص عضلانی و بیماری‌های میتو کندریایی از مهم‌ترین خدماتی است که در این مرکز ژنتیکی ارائه می‌شود .

رئیس مرکز ژنتیک جنوب کشور افزود: با راه‌اندازی این مرکز علاوه بر کاهش بیماری‌های ژنتیکی، بیماری تالاسمی و هموفیلی نیز در استان فارس ریشه کن شده‌ است.

تابعی گفت: با توجه به این که هزینه برخی آزمایش‌ها زیاد است و برخی بیمه‌ها متقبل آن نمی‌شوند ، برخی افراد از انجام آزمایش‌ها امتناع کرده که  این امر باعث تولد نوزادان معلول می‌شود.

مرکز ژنتیک‌جنوب کشور در خیابان قصردشت شیراز واقع شده است که روزانه حدود ۳۰۰ نفر مراجعه کننده از فارس و سایر استان‌های جنوب کشور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز