خبرگزاری کار ایران

احمد نوروزی مطرح کرد:

طرح مباحث مربوط به بورس در دروس دوره‌ دبیرستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۱۹۹

منتخب پنجمین دوره شورای‌شهر مشهد گفت: در بحث پدیده و پردیس بانک نقطه ضعف این بود که سیستم نظارتی بر آنها حاکم نبود یعنی شرکت‌های خصوصی با استفاده از برخی خلاءهای قانونی منابع مردمی را جمع‌آوری کردند.

به گزارش ایلنا، احمد نوروزی با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری در بورس اظهار داشت: سرمایه‌های خرد باید در یک ساختار و مکانیزم درست تحت نظارت سازمان بورس و بانک‌مرکزی جمع شده و در سطح اقتصادی به کارگیری شوند.

منتخب پنجمین دوره شورای‌شهر مشهد ضمن اشاره به مشکلات موسسات غیرمجاز بیان کرد: دست‌اندرکاران در رسانه‌های عمومی و صداوسیما که تبلیغات زیادی برای برخی شرکت‌ها داشتند، اکنون باید نقطه ضعف‌ها را برای مردم تبیین کنند چراکه شرکت سهامی خاص نمی‌تواند منابع مردمی را جمع کند و تنها می‌تواند منابع خاص را بدون تبلیغات جمع کند.

نوروزی تصریح کرد: برای اعتمادسازی و جذب منابع مردمی باید فرآیند جذب سرمایه به شکل شفاف و روشن بیان شود و دارای توجیه اقتصادی باشد ضمن اینکه اگر در مواقع خاص اطلاع‌رسانی شود که نقطه ضعف چیست، اعتماد مردم برمی‌گردد؛ از سوی دیگر اگر چند پروژه فعال بشود، اعتماد مردم افزایش پیدا می‌کند.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر مشهد در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم برای آگاهی از فعالیت در بازار بورس گفت: ابزار اطلاع‌رسانی در رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی مشخص است باید این موارد مطرح و شفاف شود؛ اگر ساختار مناسبی طراحی شود تا در مواقع خاصی که بورس در حال صعود است یا در سیر نزولی قرار دارد، توضیحات لازم به مردم داده شود، آشنایی نسبت به بورس در سطح عمومی ارتقاء پیدا می‌کند.

نوروزی با اشاره به اهمیت برگزاری دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: در سطح نمایشگاه بیشتر دستگاه‌های تخصصی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند که نکته بسیار خوبی است، اما کنار این امر نیازمند اطلاع‌رسانی در سطح عمومی هستیم؛ از این‌رو بهتر است مباحث مربوط به بورس در دروس دوره دبیرستان مطرح شود.

دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهدمقدس از 2 تا 5 شهریورماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهدمقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز